söndag 13 september 2009

Utlämnade

Jag var lite arg på mina söner idag. Istället för att städa sitt rum rev de bara ut mer och mer och mer och det var legobitar blandat med pusselbitar blandat med böcker blandat med smågubbar och så vidare i all oändlighet. Vilket gjorde mamman på lite sämre humör, om man säger så.

Jag skällde väl på dem lite varpå M frågar "Var är T?" svaret: "På kalas". "Pappa då?" frågade L. "Han är och tränar". "Jaha", svarade M. "Då är det bara du här då"....

Ja, det kan man säga. Alldeles utlämnade till en moders vrede. Stackars barn.

2 kommentarer:

Pia sa...

Hahaha, han kunde inte rikta din ilska mot någon annan.. attans!! ;o)
Sv: ja, allt för få människor rannsakar sig själva och inser att de själva är den "röda tråden" och det finns ingen annan att skylla på..

Nenny sa...

*asg*, här brukar det låta:
-Jag vill ha pappa...

Jo presenten till svärmor är bara två små tepåsefat. Hittade ursöta i Vi-butiken för en tia styck, och hon önskade sånna förra året. Minns ej om hon fick men vi hittade inga i alla fall. Så nu blir det sånna från oss, dem kan man inte få för många av om man är som min svärmor!