lördag 5 september 2009

Viltmästarskav

Har idag bjudit min familj på Viltmästarskav. Jag har ingen aning om varför det heter så när det enligt förpackningen innehöll 100 % hjortkött från Nya Zeeland. Det hade ju räckt med Hjortskav då, eller? Det andra heter ju Älgskav eller Renskav, så?! Är det lite olika vilket djur de har skavit av när det gäller Viltmästar-förpackningen eller? Hursomhelst - jag tyckte det kunde vara lite kul att "skoja till det" lite istället för den vanliga renskaven som jag ser till att mina barn får äta lite nu och då. Man måste ju underhålla den norrländska delen av deras arv, så att deras smaklökar känner igen och tycker om maten, haha!

Men, det här med hjortkött. Alltså. Nej. Jag tyckte inte att det var gott alls. Kan inte sätta fingret på det, men någon rekommendation till någon annan att prova det kommer inte från mig. Snarare tvärtom. Tacka vet jag hederligt gammalt renskav (kanske kan bero på att vi inte, mig veterligt, har något nya-zeeländskt blod i oss, vad vet jag)! Det var tur att jag gjorde så väldigt gott hemgjort potatismos till, så vi fick i oss lite gott iallafall (en annan av mina "grejer" - jag vägrar köra pulvermos!). Familjen klagade förvisso inte på hjorten, men jag tänker inte köpa hem det igen i första taget ändå.

Nu till tv-kvällen har vi sedan mumsat plommon från svärfars trädgård, nektariner, bananer och grönsaksdipp. Kan bli lite extra fart på magarna här nu då, haha!

1 kommentar:

Pia sa...

Vilken del av norrland?? Åh, f*n va sugen jag blev på renskav! ;o)