tisdag 15 september 2009

Hollywoodfruarna

Ja, jag säger då det.

I ena minuten läser man om att en väldig massa unga människor har sålt sex någon gång. Och i andra minuten är det ett program på bästa sändningstid om en glamourös lyxhora på TV3.

Ja, för vad annat kan man klassa Anna Anka som, som liksom fått Paul Ankas efternamn och alla hans miljoner i utbyte för att vara hålldam - en anställning som objekt att visa upp och använda sig av på alla de sätt? Jag led lite med henne när hon med ett litet ledset leende erkände att hon inte hade något val om hon ville följa med honom på hans resor eller inte. För alla de miljonerna var det bara att packa in sig och gilla läget. Som en trofé - på med stassen och blingblinget och visa upp dig, kvinna!

Vilka signaler ger det egentligen? Var det någon som tyckte att hon verkade lycklig?

7 kommentarer:

Ango sa...

Jag tittade inte på eländet. Jag klarar inte av den typen av program ens med en gigantisk skämskudde. Tydligen hade inte programmet gjort så stort intryck på så många med tanke på hur mycket det har pratats och suckats åt programmet idag ;).
Om det är så som du säger så har hon ju ändå valt livet själv. Hon kan när som helst välja att avsluta det, genom skilsmässa, men hon trivs säkert bra med att vara en trofé för de miljoner hon får för det ;).

nillas liv på pinnen sa...

Jag såg det inte men är inte förvånad över din beskrivning. Fattar inte hur man kan stå ut med den ofriheten. Då måste man verkligen tro att pengarna ger lycka. Varför annars stanna?

Mamma J sa...

Min teori om varför hon stannar:

Han har alldeles för mycket pengar och för mycket makt så han gör väl som män i den typen av ställning ofta gör: Gör som jag säger eller så tar jag barnen!

Pia sa...

Jag klarade av att se ungefär halva programmet. De två andra var ju rätt blåsta "bimbos" men Anna Anka.. hon var bara obehaglig och otäck. Vilken attityd hon hade mot allt och alla.. Usch o fy!!

Linnea sa...

Håller med Pia! Hoppas att Annas väg aldrig någonsin korsar min! Risken för det är som tur är mycket mycket liten men hon verkade vara mycket svår att känna sympati för.

Angie sa...

Jag känner rent spontant att min liv är så oerhört mycket rikare än deras. Inte på pengar kanske, men på kärlek och det som verkligen räknas

Mamma J sa...

Pia och Linnea: En människa som resonerar som hon måtte må väldigt dåligt inuti. Undrar just om hon har några riktigt nära vänner? Ni vet, sådana som skulle finnas där även den dag hon inte hade alla dessa pengar? Förmodligen inte.

Angie: Ja, faktiskt. Pengar är inte allt, även om det underlättar en massa saker. Men, om man skall välja är ju valet väldigt enkelt.