torsdag 24 april 2008

Förresten...

... jag bytte Barnaboken av Anna Wahlgren mot Barnliv av Katerina Janouch.

Jag vet att Anna Wahlgren ju kan vara lite brännbar ibland, och med tanke på att det var en present från många till en lärare - så tog jag det säkra före det osäkra och bytte boken, men skickade också med kvittot i ett igenklistrat kuvert så att hon i alla händelser hade en utväg om hon ville ha en. Hur det avlöpte förtäljer dock inte historien.

Kan avrapportera några bebisar också - kollegan L som var beräknad den 21:a fick en andra flicka den 17:e. Kollegan C beräknad den 18:e fick sitt första barn, en pojke den 17:e med en marginal på 1,5 timme eller något (annars hade han blivit född på BF). Dagisfröken D fick en flicka den 19:e - beräknad den 1 maj - en förstagångsförlossning som tog 1,5 timme! Undrar om hon vågar skaffa fler sedan?! Och så kusin M som fick en son idag (första barnet), 18 dagar över tiden. Hon tog allas minusdagar - la dem på plus och där kom han till slut. 3900 gram hade han tjockat på sig till under tiden. Jag tänker bara på C som jag nämnde som nästan fick på BF - tänk om hon fått vänta 18 dagar plus när hennes son vägde nästan 4,3 kilo när han kom!

Nu väntar vi då på T:s frökens bebis och grannens och sedan är de "närmaste" bebisarna nog ute allihop. Tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag som fick Tintin på BF och hon vägde 4350...
MEN jag tror ju att jag gick över om jag lyssnar till min kropp och inte till BM's uträkningar :-)

Sophie