söndag 27 april 2008

Änga Gård

Vet ni? Två av kryddorna som jag beställde den 27 februari, från Änga Gård - har fortfarande inte levererats till mig. Är det inte fint, så säg?

Jag använde mig av deras betalningsalternativ "förskottsbetalning" för att slippa undan en extra postförskottsavgift på 50:-. Pengarna gick iväg, jag mailade dem för att kontrollera att de kommit fram och allt var gott och väl, försändelsen skulle skickas dagen efter (eller något ditåt).

När så paketet kom (snarare en dryg vecka efter att jag betalat) så fattades det två stycken burkar - ett ekologiskt örtsalt och ett ekologiskt medelhavssalt. Det stod liksom enbart noterat på följesedeln att de skulle levereras senare. Dessutom så var det en av kryddsorterna som hade fult textade etiketter på - handskrivna - där det inte ens stod namnet på kryddan, utan egentligen vad den skulle användas till "Pizzakrydda eko" istället för "De fyra årstiderna".

Mailade då och frågade om när de restade produkterna skulle komma och om de inte kunde skicka oss "riktiga" etiketter om de nu varit slut, så att vi kunde märka om våra burkar och fick ett svar den 11 mars att saltet bör vara hemma nästa vecka och att han skulle skicka tomma etiketter till att börja med eftersom de nya etiketterna för de nya kryddblandningarna dessvärre inte hunnit bli klara än. Men, att han skulle skicka dem så snart de kom.

Den 1 april mailade jag igen för att fråga - eftersom jag fortfarande inte fått några grejer. När jag fortfarande inte fått något svar den 8 april så mailade jag igen. Fick ett ursäktande svar den 15 april om att han inte svarat på mail för att han varit utomlands och att varorna inte har kommit än men att han hoppas att de kommer de närmaste dagarna. Nu ville han antingen betala tillbaka pengarna eller kompensera mig med en valfri krydda eller té. Men, det är ju inte jag som skall ha salterna, det är två av mina kollegor! Och idag - kan jag säga har det gått ytterligare 12 dagar och inga kryddor har kommit, så har jag mailat igen. Få se vad han svarar nu...

En sak är ju säker iallafall - jag har lärt mig min läxa. Inte betala i förskott (korkat, jag vet!) och mest troligt inte handla av Änga Gård igen. Tyvärr. För, deras kryddblandningar ÄR verkligen riktigt riktigt bra, tycker jag. Men, det känns lite dyrt bara att betala 95:- bara för att vara säker på att få alla saker man beställt.

Jag har iofs nu i det senaste mailet skrivit att om de ska tillämpa modellen där kunden skall betala hela sin leverans i förskott och där de förbinder sig att skicka alltsammans inom 3 dagar, ja - då krävs det att de har ALLT hemma för omgående leverans ALLTID. Kanske de tänker till vad gäller sitt upplägg?

Inga kommentarer: