Åh, så arg jag har varit på H&M:s internetbutik sedan ungefär den här tiden igår!
Det var nämligen som så, att jag ju lade in en order på natten mellan den 9 & 10 april och fick en fin (och korrekt) orderbekräftelse innan vi for iväg på dopet i Dalarna. I den stod det att alla kläder utom två t-shirtar och en klänning skulle levereras vecka 16.
Nåja, igår kväll då så slog det där mig att jag ju inget hört om mitt paket - och jag hade liksom för mig att det välan stod vecka 16. Tänkte att jag måste dubbelkolla så att jag inte missat någon sms-uppdatering nu när jag precis bytt mobil och så.
Så, jag loggade in igår kväll. För det första så låg leveransdatum på vecka 17. Nåja, det kunde jag ju leva med. Det är ju trots allt vecka 17 as of today. Men, det som retade upp mig var att om jag inte hade loggat in och kollat så hade jag fått fel saker - för alla mina saker som jag hade skrivit att jag skulle ha 2 av där låg endast 1! M a o om jag inte kollat så hade vinsten med att beställa där - varit förlorad, för EN av allt "likvärdigt" det kan jag hitta i butikerna också. Vem hade alltså ändrat i min order?
Så, eftersom kundservice hade stängt så skickade jag ett mail - för jag ville att de skulle få meddelandet på en gång när de kom på morgonen så att inte paketet skulle försenas ytterligare plus att jag tänkte i mitt stilla sinne att OM nu något är slut eller restnoterat så att jag inte får två av det jag beställt, så... Fick då ett ärendenummer med vändande mail.
När de inte ringde upp mig på morgonen, så ringde jag upp. Fick tag på en tjej som för det första inte kunde söka på ärendenumret (vad är då vitsen med dem?!) och sedan var så himla otrevlig och bara absolut inte kunde förstå hur jag kunde tro att jag skulle få varor den HÄR veckan, för i hennes rullor stod det minsann vecka 19. Men, va´ sa jag - om jag hade vetat att jag skulle få vänta på grejerna så länge så hade jag inte lagt in någon order. Det skiljer ju trots allt tre veckor från det ursprungliga.. Jag frågade flera gånger om hon verkligen menade allvar - och det gjorde hon minsann! Då blev jag så arg att jag i en utandning bara väste att "då kan du behålla dina grejer!" och slängde på luren.
Efter några minuters funderande så tänkte jag dock att banne mig om jag ger mig - så här får det inte gå till! Så, jag ringde upp igen och bad att få prata med någon ansvarig. Nu var det ingen sådan där just då - så den jag fått på tråden bad att de skulle få ringa upp om 10 minuter. När det gått 20 så ringde jag själv. Bad återigen om att få prata med någon ansvarig och fick då en "Linda på Backoffice" i luren.
Jag förklarade läget (och hon kunde ju då inte se min order längre, för den hade ju den första tjejen tagit bort - och vet ni - på H&M kan de inte SE vem som gjort vad i systemen?! TRO det den som vill!) - men efter att ha dividerat lite grann så läste jag iallafall upp min ursprungliga order från min ursprungliga orderbekräftelse och allt fanns! Sedan lade hon på 10 % rabatt och tog bort alla avgifter + och skickade det som företagspaket. Det innebär att jag inte får någon avi, men däremot fick jag ett kollinummer som jag hämtar ut det emot + att det kommer fram imorgon eller senast på onsdag.
Sådärja.
Nu fick de behålla mig som kund - och jag kunde andas ut. För, jag HADE bojkottat dem i säkert ett år iallafall om de vidhållit sin linje (så tjurig är jag) - och det hade ju blivit lite jobbigt för en som har H&M som hovleverantör på framför allt barnkläder ;).
Men, jag kommer nog att prova Ellos internetbutik eller något sådant till nästa säsong.
1 kommentar:
Tror ju inte att du hade kunnat hålla dig borta i ett HELT ÅR. En MÅNAD kanske. Sen hade du nog skickat in ngn att shoppa ÅT dig om inte annat. Eller gått dit med stora mörka solglasögon och betalat kontant... ; )
/j-sis
Skicka en kommentar