tisdag 29 april 2008

Lite citat

Kan inleda med att säga att jag tyckte Lotta & Co skötte sig bra - och att de, av vad jag kunde bedöma var sig lika på alla sätt. Lotta mild och lite överslätande så där och Kent tyst - och Jennie som liksom körde sin grej (henne har jag inte känt alls, men, jag tyckte hon uppträdde precis som en liten sladdis som liksom har syskon, men ändå har varit mycket sig själv) - och styrde det som var hennes och lät de andra göra sitt. Eller hur man skall säga.

Nåja, det är inte därför jag är här - utan jag skulle berätta vad M sa i lördags när jag hade köpt lördagsgodis åt dem. I vanliga fall brukar vi göra det till en liten "happening" att gå ner och köpa lördagsgodis och de brukar få välja bland de där Haribos och Cloettas (?) små plastpåsar. Denna gång hade jag dock redan köpt, en sort som de inte hade provat förut, Colanappar. Så fick de så sitt godis och när de mumsat på det ett tag så frågade jag om de tyckte att det var gott och det var det verkligen, fick jag veta. Strax senare lutar sig M fram emot mig och frågar "Du, är det du som har köpt det här?!" "Ja, svarade jag förstås" då log han med hela ansiktet och utbrast "TACK!" - den lille sötisen som nästan varje dag säger att mamma är söt! :) Även om han är klart partisk så känns det bra! Haha!

Idag vände jag på hämtningen eftersom det var så vackert väder och åkte hem och ställde bilen i garaget och gick och hämtade killarna först och sedan tog vi en promenad tillsammans ner till skolan för att hämta T. På vägen så pratade vi bl a om att de vill köra bil när de blir stora. Först sa M att han ville köra min bil - och förra gången vi hade samma diskussion så kom de fram till att om M skulle ha min bil, så skulle L ha moster J:s bil (nu kom vi inte dit denna gång dock). Istället så passerade vi strax senare en parkerad bil varpå M säger att en sådan vill han ha. "OK, sa jag - du vill ha en BMW, OK". En liten bit längre fram stod en Mercedes parkerad vilken då L pekade på och sa att sådan ville han ha. "OK, sa jag. Du vill ha en Mercedes". "Ja, en mecedes vill jag ha!" upprepade han men sedan ändrade han sig "Näe, jag vill inte ha en mecedes, jag vill ha en utancedes!"

Kan säga att det tog en liten stund innan jag fattade hur han tänkte och menade. Fattade du? :D

Det blev inte fullt lika "otydligt" i skrift som i tal, kan jag väl säga...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men moster J har ju inte en Utancedes. Eller är det DET jag har..? Hursom, klart L får köra min bil! : D

Mamma J sa...

Haha, ja - du har kanske det?!