lördag 26 april 2008

Äntligen!

Ja, äntligen åkte Linda Bengtzing (eller hur hon nu stavar) ur Körslaget. Jag gillar inte riktigt henne. Jag tycker (kanske felaktigt, vad vet jag, jag känner henne inte) att det lyser igenom hur otroligt bäst hon själv tycker att hon är, hela hela tiden. Plus att jag tycker att hon har valt så konstiga solister varenda gång. Det är som att hon inte hör hur det låter eller så har hon helt enkelt valt ut folk med hjärtat och inte med örat.

Nästa vecka åker Lotta och sedan vinner Joakim Cans, tror jag. Vad tror du?

Jo, förresten - det här musikstycket som Team Cans framförde som andra låt, vad hette det? Jag tycker det är så mäktigt, har hört det många gånger förut, men vet inte vad det heter - varifrån det kommer och vad det handlar om. T tyckte det lät som om de var arga - och visst gör det det, men frågan är då vad det handlar om, om de verkligen är arga - eller om det helt enkelt handlar om något helt annat. Hilfe, bitte!

Nu ska jag förbereda barnens kläder inför konfirmationen imorgon. Jag bör nog förbereda mina egna också, trots att jag inte har en aning om vad jag skall ha på mig (kanske desto större anledning att kolla upp det nu då). Visst är det bra att börja med sådana förberedelser så här dags dagen innan?! Om nu något måste tvättas - så kan man ju bara hoppas att det hinner torka. Jaja, barnen har sina kläder hursomhelst även om det inte blev riktigt som vi tänkt oss. De cerisa leggings som vi köpte idag till T som hon skulle ha till sin klänning - ja, dem har kassörskan glömt en sådan där färgpatron kvar på. Vi får se om jag orkar åka ner imorgon förmiddag innan vi ska iväg, med alla barnen, för att få den borttagen eller om hon får köra på ett par vita istället och så får jag fixa det en annan dag. Det funkar iofs precis lika bra, även om det som sagt, inte var riktigt som vi hade tänkt oss det. Suck!

Inga kommentarer: