söndag 13 april 2008

Så onödigt!

Efter att jag skrivit klart inlägget nedan - så växlade jag över till Aftonbladet och läser då att 42-åringen har erkänt att han dödat Engla och att han också visat polisen under eftermiddagen, var han grävt ner henne. Jag lider med familjen. Hoppet är ute. Det är slut. Så fruktansvärt.

Han har också erkänt mordet på Pernilla Hellgren i Falun för 8 år sedan.

När jag läser att han har kommit upp som intressant i det fallet redan för flera månader sedan så blir jag heligt förbannad och man frågar sig varför i hela friden de inte kollade upp honom genast då?! Framför allt när hans signalement och allt visst stämmer så oerhört väl (ja, på pricken kan man ju säga med facit i hand) på den fantombild de har haft hela tiden. OM de hade kört de här "prioriterade" DNA-testen redan DÅ för några månader sedan, så hade han ju förmodligen sytts in då - och då hade Engla levt idag.

Det är inget annat än en tragedi för familjen och en skandal för rätts-Sverige att det ska ta sådan tid!

1 kommentar:

Anonym sa...

Som jag skrev i sms, man kan ju undra hur många sexförbrytare vi har kring knuten när polisen i samband med "Pernilla-mordet" inte kollat upp en som finns bara 4 mil bort?! Att det ska få kosta en liten flickas liv...

//j-sis