torsdag 17 april 2008

Sur!

Imorgon slutar T:s fröken. Om ett par veckor ska hon få sitt första barn.

Som klassmamma tog jag då på mig att ordna en liten insamling till henne (också!) och trots att jag har varit sjuk så for jag iväg igår och köpte Barnaboken av Anna Wahlgren till henne. Denna skall då T få ta med sig och överlämna från klasskompisarna och deras föräldrar imorgon fredag.

Jahapp - så kom det ett mail idag med det sedvanliga veckobrevet och i det står det att de har fikat kakor och saft idag för att det är E:s sista dag idag. Vaddå idag?!

Så, jag ringde expeditionen och hon kollade upp det. Då ska visst E till lärarhögskolan redan i eftermiddag och imorgon. Långnäsa på oss!

Svarade då på veckobrevsmailet (svara alla, så alla föräldrar såg det) - att det ju var tråkigt att de inte informerat om detta eftersom presenten som barnen och deras föräldrar har skramlat till, till henne ligger hemma hos mig...

Skitdålig stil! (fast det skrev jag inte, hehe!)

Nu är jag sur!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det var verkligen dålig stil - och särskilt också att inte informera er!