söndag 6 april 2008

Grillpremiär + No country for old men

Japp - igår var det dags - grillen kom fram och vi hade några kompisar över som begick grillpremiär med oss. Det var jättegott, så klart!

När de sedan hade åkt hem så tittade vi på "No country for old men" - filmen som väl hela Oscarsgalan handlade om typ. Men, det måste vara något fel på både mig och D som inte fattade ett dugg av vad det skulle vara för något otroligt märkligt med den filmen. Vi satt mer eller mindre hela filmen och bara väntade på att det storslagna, fantastiska skulle komma. Vi väntade på "twisten" liksom. Men, tji fick vi. Någon som sett den som har lust att förklara vad våra totalt obildade hjärnor fullständigt missade? För mig kändes det som att den tiden hade jag kunnat tillbringa bättre genom att sova.

Idag har vi nu hittills hunnit med att promenera ner T till en kompis en bit bort och därefter gick vi till en lekpark med gungor. M & L gungar gärna! Så, vi var där ett tag och jag provade också att gunga riktigt högt och insåg att jag inte gjort det på ett tag, och att jag antingen glömt eller så har det hänt saker på insidan av kroppen också - för akta dig vad det killade i magen varenda gång... Det blev nästan obehagligt efter en stund. Eller jo, obehagligt blev det eftersom mitt balanssinne hursomhelst inte gillar att gunga så länge, så... Jaja, jag ÄR en tant! Så, nu var det sagt!

Sedan gick vi ner på affären - handlade lite inför veckan och så åt vi korv med bröd i cafeterian innan vi gick hem igen. Alla våra barn sov jättelänge idag - halv nio/nio alla tre - så vi hade tänkt att vi skulle "uppehålla" de minsta lite så de inte skulle sova middag. Så, de har gått själva runt hela området typ - ingen vagn var med. Superduktiga! Men, nu kroknade de lite i soffan en stund - så de fick en kvarts sömn iallafall. Man, får väl inse att de också har sina ork-begränsningar.

Jo, jag har förresten bestämt mig för att skaffa mig bättre koll på vad vi egentligen äter - var våra matpengar går åt helt enkelt. Vi har ju då ett ICA-kort som vi sätter in matpengar på varje månad - och de pengar vi sätter in, de går åt. Nästan oavsett vad vi sätter in. Så, för att skaffa oss lite bättre koll så ska vi nu föra in alla inköp i ett excel-ark för att se vad det är vi köper egentligen. Ska bli intressant att se slutsummorna per månad på vissa av de mer onödiga raderna. Typ godis ;).

Snart skall nu T hämtas hem från kompisen, renskaven skall tillagas och sedan skall alla barn badas och göras redo för veckan som kommer. Så, jag får väl slita mig nu då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst var det underbart väder idag? Ljuvligt! Grillpremiär lät inte fel heller. Det var många grannar på gatan vars grillar osade på för fulla muggar igår eftermiddag. :-) Vi kom dock hem sent, så vår grillpremiär får låta vänta på sig ett tag.