torsdag 17 april 2008

Kreativ eftermiddag

Ja, det är inte JAG som har haft en sådan utan L, en av "the twins from hell"...

När vi kom hem från dagis/skola/jobb ville de gå ut på baksidan och åka på sina Bobby Cars på altanen. OK, sa jag och så började jag med maten inne. Väl där så inledde han med att dra bort klistermärket på sidan på en av bilarna. Suck. Strax senare så hittade han askan nertill på grillen som stod i ett hörn av altanen - denna liksom "målade" han hela den ena bilen med - så den var helt grå, täckt av aska. Jag försökte uppmana dem att göra något annat som att spela innebandy med klubbor och boll. En liten stund senare så hittar jag honom med armen ner i parasollfoten där han som bäst försöker få UPP den lilla boll som han petat ner där. Det gick inte.

Då fick de gå in.

Han gick då upp på sitt rum. Där brukar han kunna sitta ganska långa stunder och titta i böcker, alldeles lugnt så där. M stannade på nerevåningen och körde runt med lite bilar på golvet. Lugnet lade sig.

En stund senare kommer L ner och berättar för mig att "mitt kanin-bo har gått sönder" - varpå jag frågar om han kan hämta det så ska jag se om jag kan laga det (jag förstod ärligt talat inte vad han pratade om) - och ner kommer han med sin typ "snökula" som han och M fick likadana i påskpresent av mormor och morfar. Kaniner inne i en glaskula...

Han hade då tagit sin brors Schleich-elefant (också det en påskpresent) och stått och bankat på glaskulan tills den gick sönder. Ut rann allt vatten (visste ni att de blandar någon form av sprit i det där vattnet? Det luktade apa!) och glitter plus att det då blev ett antal små glasskärvor. Vattnet hade dessutom hamnat på nedre delen av den ena gardinen. Jahapp - då fick mamma torka golv, dammsuga och tvätta gardiner idag också.

Nu fick han inte vara i sitt rum på egen hand längre.

Båda var nere och lekte (genom att snurra varandra kräks-snurriga i en av våra fåtöljer) och så blev de törstiga, varpå jag fyllde på deras MAM-muggar, med vatten. Det kunde väl inte hända så mycket med dem, tänkte jag. Jodå - han blev av med sin när han snart bankade på vitrinskåpet med den. Jag hann hejda honom innan något gick sönder, det blev bara lite vattenstänk som tur var. Puh!

Ingen som känner sig sugen på en mer vild än tam 2,5-åring eller hans mer eller mindre uppviglande bror? De är båda vääldigt söta när de sover ;).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja bara ler....

Anonym sa...

Hehe, vilken buskille! Filip börjar bli busig och vild han med. Han är precis överallt, och allra helst där han inte får såklart.

Trevlig helg!!!

Anonym sa...

*hihi* vad underhållande roligt det är när det är någon annan man läser om! :) Tillochmed lite gulligt...Är lite sugen på det där Buzzador men skulle vilja veta lite mer. Förresten, jag klarade tentan, helt ooootroligt! Kram!!!