torsdag 3 april 2008

Lille Skutt!

Ja, han var här idag igen, han Bamses lille lättrörde kompis - och tittade på TV med mig ;). Vi satt och såg på det där nya på TV4 "Spårlöst" - och säga vad man vill, men oh, så känslosamt! Ett riktigt lyckligt slut var det idag! Och jag satt där och bölade, förstås! Min gode make som sa att han minsann också skulle se snyftprogrammet nummer 1 och låtsas vara Lille Skutt tillsammans med mig - han svek och stack och tränade. Så, jag fick sitta här själv och bli blöt om kinderna.

Annars så har dagen tillbringats med att köpa hårfärg (vabbar idag också) - här måste färgas utväxt (en av universums tråkigaste sysselsättningar, blä!) - och så har jag beställt dop-presenten till min lille gudson/systerson som skall döpas på lördag nästa vecka.

Tänk att jag måste vara ute i sista minuten så här, när jag har vetat hur länge som helst vad jag skall köpa och till vilket datum det är. Jag skulle ju bara "åka ner och typ hämta den" nere på Toys R´Us... Öh, och så FANNS den inte! Vaddå - är det möjligt eller?!

Så, jag har dammsugit både centrumet här i närheten och även det stora området med alla affärerna härnere - för att se om någon där kunde ha något sådant, men nej... Vad jag skall köpa? En verktygslåda för barn från Micki (eller motsvarande). Inte förrän jag klämde ur mig till gudsonens mamma, tillika min syrra, vad jag jagade så fick jag fatt i en på nätet - hon är nog sökmotorernas mästarinna nr 1. Det hon inte hittar när hon söker på nätet, det är banne mig inte värt att hitta ;). Jag som skulle vara lite hemlig! Men hon hittade åt mig (för all del honom) nu då - och nu är den beställd!

Titta här!

Fin va´?! Nog för att jag hade sett en mer "riktig" framför mig - mer med lock och så där, men det fanns ju då inte - men denna såg helt OK ut iallafall - och framför allt verktygen tycker jag såg fina ut! Jag liksom litar på märket lite också - man kan ju säga att det är rätt välkänt.

Så, nu ska jag bara leta reda på mina konstnärliga talanger som ligger väl dolda någonstans - och göra den lite personlig. Tänkte måla dit hans namn och dopdatum iallafall. Sedan får vi se om jag ger mig på något mer. Man får väl kanske inse sina begränsningar eller något.. ;)

Jo, och så har jag fixat klart presenten till T:s ena fritidsfröken som slutar imorgon. Jag är ju sådan där klassmamma i hennes klass och då blir det ju lätt att man hamnar i att ordna små insamlingar lite nu och då. Och, det här blev lite smått panikartat eftersom jag trodde det var ett tag kvar - och i torsdags förra veckan så fick jag klart för mig att det är sista dagen redan imorgon.

Det jobbiga när man håller på och gör insamlingar är faktiskt inte just det här med administrationen och så där - det jobbiga är alla de där som kommer insläntrande för sent. Nu var det så att jag hade satt en deadline för att lämna pengar på T:s hylla på onsdag kl 15. Detta för att jag när jag hämtade, så gick vi direkt iväg och handlade presenten för att ha det klart. Nu visste jag ju iofs inte att jag skulle vabba som idag - när jag satte deadlinen, men ändå.

Ja, idag var det till att börja med en som bara helt fräckt lämnade ett kuvert till, med pengar. Utan att ens kolla med mig. Jag som redan handlat! Sedan fick jag mail av en som inte fått meddelandet vidarebefordrat till sig från barnets pappa (tillika hennes ex) - varför kunde då inte pappan ha lämnat pengar, kan man fråga sig?? Så - jag fick ju åka en sväng till och komplettera med en bukett med blommor från de där eftersläntrarna. Hade det inte varit för den där fräcka som bara lämnat pengar, så hade jag nobbat helt, men nu stod jag ju där. Så, det fick gå. Men, som sagt - jag tycker att om man inte kan klara att hålla deadlinen, ja - då får man fixa något själv i ett sådant här läge. Men, tycka en himla massa så här är ju super-lätt, att snäsa av en medförälder i klassen känns inte fullt lika enkelt. Så, jag får väl knyta näven i fickan och tänka att det bara är ett par månader kvar, sedan får någon annan sköta det där nästa läsår ;).

Vad vi köpte? Jo, det är ju så att där skolan nu ligger låg det förr ett stall som nu är flyttat någon kilometer. Och av den anledningen så har man det som tema för matsalens namn, klassernas namn (som är namn från hästar som bodde där) och en rad annat som man "döper" i en skola. Därför köpte vi en mjukishäst på Toys R´Us och ett sidenband och ett trähjärta på Panduro. På trähjärtat skrev vi klassens namn (de heter alltså inte 1A och så där - utan de har riktiga namn) och på baksidan 07/08 som i det här läsåret - och hängde runt halsen på hästen. Tanken är ju då att hästen med klassens namn skall bli en maskot för henne på hennes nya jobb som platschef på ett lekland i stil med de som jag nämnt tidigare här, som skall öppnas inom kort. Att hon då förstås skall tänka på skolan och barnen i "häst-skolan" så fort hon ser den. Tycker själv förstås att det var en ganska bra present :). Hoppas att hon också tycker det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar av ngn anledning oxå alltid hamna på posten som insamlingsordförande...eller ja, kan väl hända att jag även är självutnämnd alltsomoftast. Undras om det är ett släktdrag... ; )

Brukar dock vara en riktig klockslags-fascist när jag det gäller detta: Den som inte pröjsar i tid = inte med på presenten. Punkt. Men, jag kan tänka mig att ett sådant förfarande inte är lika lämpligt i samband med klassinsamlingar. De presenter jag samlat in till har oftast varit till och från vuxna människor.

//j-sis

Anonym sa...

...och Ja, jag tycker hästen var en MKT BRA hejdå-present. Fyndig. : )

//j-sis

Anonym sa...

En mycket bra present! Jag hade defenitivt fått Lilla Skutt som sällskap om jag var henne. :) Ha en bra helg och hälsa familjen, både den du växte upp i och den du fixade själv! Kram A!