söndag 20 april 2008

Underbart!

Ja, det har det verkligen varit idag!

Redan när T var liten började vi med regeln "när man cyklar skall man ha hjälm" även om det kanske kan kännas fånigt på en trehjuling, men vana är vana.. Ja, så vi tyckte väl att gör man det på den ena så ska man göra likadant på nästa. Så sagt och gjort - vi fortsatte med det idag - och därför, för att killarna skulle få åka trehjuling och sparkcykel här utanför så var de tvungna att ha hjälm.

Eftersom de ingen hade, så tog vi en promenad i det vackra vädret och köpte dem varsin. M valde en "brandmanshjälm" och L (som egentligen ville ha likadan som M, men det fick han inte för mig) - valde en "racerbilshjälm". Båda var mäkta stolta för sina hjälmar när vi gick hem. Sedan har vi varit ute. T på sitt håll med sin kompis och killarna med mig eller D i hasorna.

M imponerade stort på mig och ena grannen idag med sitt minne. Mittemot oss bor en kille som heter H som är ett drygt år äldre än M & L. Och precis som alltid när vädret är fint och våren kommer så tinar alla grannar upp och kommer ut. Området kryllar av ungar och det åks cyklar av olika varianter och inlines och det spelas boll o s v överallt. Hursomhelst - H och hans familj var också ute på gården och rätt vad det är så går han fram till H:s mamma och frågar "Kan jag få låna den där traktorn?"... Den traktorn har de inte haft framme sedan förra sommaren (och den var fortfarande inne i förrådet denna säsong) - m a o så måste han ha kommit ihåg den sedan dess! E hämtade den genast - för som hon sa: "När han frågar så fint och kommer ihåg så bra..." Imponerande, tyckte ju jag också förstås! :)

Annars har helgen varit bra! Firmafesten i fredags var superkul! När festen väl kom igång så var det bra musik och kul drag! Att den var slut kl 12 och att jag tog en taxi direkt hem då (en del andra drog vidare) var också helt perfekt! Sedan att jag var lite sliten som igår berodde inte så mycket på att jag druckit massor - mer på att jag är en otroligt ovan alkoholdrickare. Men, det var det hursomhelst värt! Hittade också min sommardricka - en Cidervariant med nummer 97168 hos Systembolaget. Kan rekommenderas om du, som jag, är en gottegris. Aj aj aj, vad gott!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cider?? Vad hände med Montecillon?

/j-sis

Mamma J sa...

Äsch, den delade vi på på "för-festen"... Cidern drack jag sedan. De hade "bara" ap-äckligt vin med skruvkork på själva stället där festen var. Så, då fick det bli supergod cider istället, haha!