lördag 5 april 2008

Gone baby gone

*gäsp* Är på väg i säng efter att ha suttit uppe längre än vad jag brukar orka - har sett "Gone baby gone". Har ni sett den? Ni som sett den - vad tyckte ni - gjorde han rätt? Själv tycker jag att han gjorde fel! Jag är lite av samma åsikt som flera andra där (vill inte avslöja för mycket) att barnets rätt alltid går över den vuxnes, eftersom barnet i stort sett alltid är totalt oskyldigt.

Nåja, på det hela taget en rätt så bra film - men som, som sagt väckte lite funderingar. D var lite inne på han, huvudpersonens, linje - så.. Vi var inte helt överens när sluttexterna rullade om man säger så.

Nu ska jag sova - förhoppningsvis ända till 7 - men mest troligt kommer de redan vid 6, de där småtrollen. Och eftersom det är D som har sovmorgon på lördagar, så är det alltså jag som kliver upp. Snark!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte sett filmen, men det kanske jag borde? Gillar filmer där man får lite huvudbry.. :-)

Anonym sa...

Hmmm...jag har precis sett filmen och är lite kluven. Jag tycker nog att han gjorde rätt ändå så långt. Men OM man tar det beslutet som han gjorde så måste man försjutton göra mer...se till att det blr bra liksom...