torsdag 24 april 2008

Smita?

Har kommit på att jag ju har dubbelbokat mig på lördag. Attans!

Eftersom D skall åka med A till Hudik och montera en kamin i en sommarstuga hela helgen så hade A:s fru C och jag planerat att sammanstråla. Eftersom vi bor bättre till än de på så vis att det inte kör så speciellt många bilar så speciellt fort på vår lilla radhusgata, så hade vi tänkt att vara här.

Nu har jag dock kommit på att det ju är städ-dag i området här på lördag. Då kan vi ju inte gärna, i godan ro, vara ute och leka med våra cyklande och gungande barn medan alla andra håller på och städar och fejar, sopar och rensar rabatter... Attans!

Det får helt enkelt bli så att vi går hem till dem istället. Problemet är bara att T redan har avkrävt mig ett löfte om att få göra vad-det-nu-var-i-städväg tillsammans med ett gäng andra barn på städ-dagen. Det riskerar att bli lite inbördeskrig med vår lilla övningstonåring ;). Så, nu funderar jag på att boka om C och hennes flickor till söndagen eftersom hon inte kunde senare på dagen på lördagen då hennes stor-tjej skall på kalas - alternativt smita från städ-dagen och ta att åskmolnet kommer att hänga över mitt huvud ett tag :). Förhoppningsvis så går kanske åskan över med tanke på att hon gillar C:s stortjej och att de två leker väldigt bra ihop. Mitt eget dåliga samvete för att jag inte hjälper till, får jag fundera på också. Dock har jag ju abdikerat från styrelseposten i föreningen, så jag får vara smitare numera. Har alltid varit med på allt allt tidigare, nu kanske jag får? Antagligen inte. Pressen är håård ;).

Jag funderar vidare.

Till att börja med skall T på pyjamasparty till en tjej i klassen imorgon kväll. Mysigt upplägg - hennes första sådant (jag har faktiakt aldrig heller varit på ett sådant - någon som vill bjuda mig?!) - och det skall bjudas på tacos och tårta. Lite fredagsmys i nattkläderna, liksom :). En liten fé är inköpt, dock inte inslagen kom jag precis på när jag skrev detta. Undrar om jag orkar slå in den nu? Näe, antagligen inte. Det får nog bli imorgon i halv panik innan kalaset. Nu borde jag istället förbereda barnens kläder för imorgon. Det är värre att göra imorgon bitti, för då är jag så trött. Som om jag inte är det nu. Vad är det med datorn som gör att jag bara fastnar här? Timme efter timme efter timme efter timme efter timme efter timme efter ...

Inga kommentarer: