onsdag 30 april 2008

9 år!

Ja, idag har vi varit gifta i 9 år, D och jag. Det har alltså gått 3288 dagar sedan "Årtusendets sista valborgsmässoafton"... Och 4566 dagar sedan vi blev tillsammans. Det är rätt lång tid. En jäkla massa timmar och minuter iallafall :).

Kvällen har vi firat hos J & C med deras 5 barn och dit kom även M & R med deras 2. Så allt som allt var vi alltså 6 vuxna och 10 barn. Det är rätt bra jobbat! Vi har grillat, men hoppade över att gå till brasan. Är det inte typiskt att en av de två absolut mest väderberoende dagarna på hela året (idag och midsommarafton) så ska det absolut regna? Hela veckan har det ju varit jättefint hela dagarna och kvällarna - men just ikväll så ska det regna. När hela Sverige vill gå ut och sjunga in våren (eller något). Jaja, vädergudarna verkar man inte rå på.

Imorgon ska jag försöka få lite fint på framsidan av vårt hus. Alla våra grannar har en massa fina blommor o s v och jag har en tom kruka och en kruka med en död krysantemum i, från i höstas. Detta kombinerat med konstant utspridda leksaker på gräsmattan och en brevlåda som flagar färg gör väl kanske inte vår framsida till områdets finaste. Ska iallafall försöka få dit lite blomster nu då.

Men, nu ska jag sova - började 6 imorse, så jag var uppe före tuppen vid halv 5. Gäsp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här i Värmland var det inte en enda regndroppe efter kl 16,00 så vi firade Valborg i underbart väder...

Anonym sa...

Grattis grattis på bröllopsdagen! 9 år kallas plibröllop, det du! :) Kram!!

Anonym sa...

*asg* PIL menar jag, PILbröllop, inte plibröllop!