fredag 16 maj 2008

Boule

Japp, just hemkommen från en kväll i kollegors glada lag - spelandes boule. Kan väl inte säga att jag dominerade eller att jag hör till dem i släkten som fått del av det där lysande bollsinnet direkt. Men, det gick hyfsat för all del och det var kul!

Jag tycker det är roligt att umgås med kollegorna på lite andra villkor än enbart på jobbet - någon gång ibland så där. Bara för att kanske få se en lite annan sida och för att få lite annat att prata om på måndag, typ :). Så, det var lite trist att det var lite dålig uppslutning, men men... Vi som var med hade roligt! Tji fick dem som inte var med :).

Jo, och jag gjorde förresten som jag skrev - jag tittade på "Lyxfällan" på TV:n och "Spårlöst" direkt efter, på datorn.

Alltså - ang "Lyxfällan" och paret det handlade om där - om det varit D som gjort så där med mina pengar som han hade gjort med hennes och ovanpå det nobbat den professionella hjälp han erbjöds mot sitt spelmissbruk - så kan jag lugnt säga att jag gjort processen kort. Så totalt respektlöst! Och sedan får man ju säga att om man är så där blåögd som hon verkade ha varit, så... Jaaa... Det är skrämmande, kort sagt!

Ang "Spårlöst" så fascineras jag lite grann av att flera av de som det nu handlat om, adopterade som sökt sina biologiska föräldrar - där blir jag lite förundrad över hur de liksom tar detta som ett första steg. De verkar liksom inte ha läst på om "sitt" hemland eller något innan - och vore det jag hade jag nog varit mer intresserad innan - kanske att man hade lärt sig några fraser på språket o s v. Det är ju iofs oerhört svårt att säga något om deras liv o s v - men som den tjejen som var med igår. Hon verkade så otroligt omogen på något sätt. Ja, jag kan inte sätta fingret på det men... Jaaa... Jaja...

Nu ska jag inte bli så långrandig ikväll, är rätt trött - så... Godnatt!

Inga kommentarer: