onsdag 28 maj 2008

Vattna

Det gick snabbt att lägga barnen idag. När jag kom till dagis så berättade de att L inte hade sovit något på dagen idag. Han klarar det rätt så bra oftast - fast i måndags gick det inget vidare. Då hade han inte sovit middag på hela helgen - och inte på dagis heller på måndagen då - så då gick han fullständigt upp i brygga innan vi hann få i honom någon mat. Han skulle inte göra något alls, inte sitta, inte stå, inte äta, inte gå från bordet - you name it... Så, då blev det en snabbdusch av en vilt protesterande kille (ni som sett deras dagisgård förstår varför duschen var så nödvändig) - och så i säng med honom. Han sov inom 5 minuter.

Därför, när jag hämtade en glad och en sur kille idag så tänkte jag att goda råd var dyra och gjorde middag med en gång när vi kom hem - chorizo och makaroner - och sedan duschade jag av dem direkt efter. Sedan fick de sätta sig i soffan och invänta Bolibompa. Rätt vad det var efter halva Bolli ungefär upptäckte jag att L satt väldigt konstigt i soffan - för att inte säga nästan låg... Då sov han! Så, honom bar jag bara upp i sin säng. Under sista delen av Bolli så puffade jag så M och smorde in honom - och när så alltsammans var slut, så var det bara tandborstning kvar. Och nu ligger han också. D håller på med T just nu, så här sitter jag. Redan nu!

Hursomhelst - jag skall strax smita för att ge våra blommor lite vatten. Det ska ju bli ännu varmare imorgon, så både inne- och uteväxter uppskattar nog att få sig en skvätt.

Nu när ni fått er en skvätt av alla mina ord - så loggar jag ut för idag.

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: