tisdag 20 maj 2008

Hundrade inlägget

Kan det verkligen vara möjligt att jag har lagt in 99 inlägg och inte i ett enda tipsat om parad-rätten framför alla parad-rätter hemma hos oss? Det måste vara ett misstag...

För att rätta till det (trots att jag ju skulle titta på GA nu..) så kommer det här nu, Asiatisk lax. I stort sett ALLA, i alla åldrar och smakriktningar har blivit frälsta när de har fått smaka denna goda maträtt. Den går snabbt, är enkelt och som sagt - går hem i alla läger!

ASIATISK LAX

Ingredienser
4 port
4 bitar ben- och skinnfri lax, ca 500 g
1 tsk salt
1 tsk malen ingefära
1 tsk farinsocker
1 msk pressad lime
1-2 vitlöksklyftor
2 dl vispgrädde

Gör så här
Sätt ugnen på 225 grader. Lägg fisken i en smord, ugnssäker form - dela dem gärna på mitten en gång (ej så att de blir smalare, utan kortare). Blanda ihop allt utom grädden och bred sedan detta över fiskbitarna i små klickar, typ. Häll över grädden (jag brukar dock använda matlagningsgrädde) Stek i mitten av ugnen ca 15 min. Servera med ris.

SMAKLIG MÅLTID!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker Arla.se har grymt mkt bra (och enkla) recept! Hett tips.

Där kan man bl a få en veckomatsedel mailad eller sms:ad till sig...sina favoritrecept tryckt till egen(!) kokbok...få recepttips via RSS till sin BLOGG...med mera.. : )


//j-sis

Anonym sa...

Fiskreceptet ska testas i morgon torsdag....tack!