söndag 4 maj 2008

Fint ute

Ja, det är inte bara vädret som är fint ute. Idag har jag spolat våra plattor fram till entrén med högtryckstvätt och OJ vad fint det blev :). Grannarna mittemot blev taggade och gjorde detsamma - och då blev deras sidogranne tvungen att göra det också, eftersom våra sidogrannar redan har gjort det. De tänkte väl att de inte kunde vara de enda på gatan (nåja, på den här änden då..) som hade gråaktiga plattor ;).

Det jobbiga är bara att man blir lite perfektionist och har svårt att sluta. Först är man bara glad när det röda kommer fram under det grå. Sedan vill man ha bort varje liten gråhet som plattan kan tänkas skifta i... Och man sprutar och sköljer och sköljer och sprutar och sedan får man spola av hus, staket, brevlåda, krukor och bänkar också *s* - det skvätter ju en del om man säger så.

Men, nu är det fint!

Sitter och funderar på att ändra utseendet på bloggen igen - retar mig på att länkarna får samma färg som rubrikerna och inte blir understrukna eller något. Tycker det liksom smälter ihop lite för mycket. Byter jag färg på länkarna så byts det också på rubrikerna. Så, eftersom jag inte är någon html-haj så funderar jag på att hitta en annan mall att använda. Vi får väl se nästa gång ni kikar in om det inte är rosa här längre utan någon annan mer eller mindre klatschig färg.

Inga kommentarer: