tisdag 20 maj 2008

Äntligen kväll

Idag har det varit mycket på jobbet - direkt när jag kom in kl 7 så var det redan 10 minuters kö. Och sedan höll det i sig typ hela dagen. Kanske inte fullt så lång kö - men kö mer eller mindre hela tiden. Men, jag hade röstträning så jag stack vid ett.

För er som inte redan vet det, så dras jag med en mycket envis heshet som jag åkte på någon gång förra sommaren - den direkta orsaken är att jag använt rösten fel - och detta har orsakat ett s k randkantsödem på mina stämband. Inget allvarligt i sig, men på mig är det lite ojämnheter på stämbanden, där det skall vara slätt om det är som det skall. Hesheten är dock betydligt bättre nu än vad den var när jag sökte läkare i höstas - men än har jag svårigheter med vissa ljud vissa dagar - och jag blir lätt överansträngd. Nu går jag då på röstträning hos logoped för att lära mig att använda rösten rätt för att på så vis få stämbanden att läka och rösten att bli helt bra igen. Och det har jag då ägnat mig åt idag på eftermiddagen istället för att beta av köer på jobbet :).

Sedan var det hem - hämta barn - göra korv stroganoff med ris (usch, vad jag egentligen inte tycker om den maträtten!!) och sedan iväg på tennis med T. Tredje gången idag och hon tycker att det är lika roligt fortfarande. Bra det! Vad jag förstår så kommer den här tränaren att ha någon form av "mini-tennis" i höst också - och han verkar jättebra. Han har visst varit seniortränare i många många år tidigare och så där, så han verkar ju klart brinna för detta. Låtsastvillingen L som T gör detta tillsammans med är också intresserad av att fortsätta i höst, det enda är att T:s gudfar ju är gammal tennisspelare och tennistränare på rätt så avancerad nivå tidigare då, och han har för avsikt att sätta sin dotter L (som då är 1 ½ år yngre än T) på tennisskola i höst, men på ett annat ställe. Och har frågat om T inte vill komma med dem. Det vore för all del jäkligt smidigt, för de bor hyfsat nära oss och hans L kommer ju att gå på samma skola som T till hösten o s v - så man kommer ju kanske att kunna hjälpas åt med skjutsningar o s v då. Låtsastvilling L bor en bit bort, så den vinsten har man inte där. Så, det tål att tänkas på hur vi skall lägga upp det till hösten - för trots allt så tror jag absolut att gudfar är en jättebra tennistränare han också, men nu har ju T lite fastnat för det här ihop med tennistränare R som hon har nu... Jaja, vi får se.

Så snart lugnet lägger sig ordentligt här hemma - D ska på innebandy och förhoppningsvis så somnar inte bara vår dotter, utan även våra söner någon gång (dagis vidhåller att de har tagit upp dem efter max 45 minuter, öh - jag vet stensäkert att deras tidsuppfattning på den avdelningen ofta är en annan än den vanliga...) - så ska jag nog ta och titta på lite Greys och smaska på lite godis. De "kvinnliga besvären" dök upp idag, och då får man unna sig godis en tisdag. Visst?! Men, säg inget till D - han blir bara sur när han kommer hem och inser att jag ätit upp allt, utan honom ;). Så, det får bli vår hemlis!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att hon gillar tennisen! :-)

Och ja, jag håller med angående korv stroganoff. Överlag är vi sååå vardagstrista vad gäller maten i detta hushåll. Försöker sno inspiration i diverse kokböcker eller på nätet emellan varven - men orkar ofta inte göra något nytt på vardagkvällarna då Filip är kinkig efter en hektisk dagisdag. Hur får man inspiration måntro?