torsdag 22 maj 2008

Grillfest!

Idag har de haft "fritidsavslutning" på T:s skola - ja, fritids ska förstås ha öppet även framöver, men detta var liksom avslutningen för iår - och då bjöd man in till grillfest. Alla fritidsfamiljer var bjudna och det hade bullats upp med potatissallad, sallad, bröd, kaffe och kaka - och så fick varochen ta med sig det man skulle grilla och dricka. Eftersom vädret är helt underbart idag, så blev det en mycket lyckad tillställning. De hade också ordnat med en tipspromenad med en massa "interna" frågor om de olika personerna som jobbar på fritids - som vilket husdjur en av killarna har - vilken titel en av de andra har förutom fritidspedagog o s v.

Och jag har fått blombud idag! Jättetrevligt det också, förstås! Och det har faktiskt inte att göra med den dag som är imorgon (vilket jag trodde när de ringde om det) utan det var en "Välkommen till oss"-bukett från min nya arbetsgivare :)!! Det ni! Det tyckte jag var jättekul!!! Det bekräftar bara ännu mer att mitt beslut är så rätt :)!

M hade sagt något så roligt imorse som jag bara måste få återge. Han hade suttit vid frukostbordet och sagt att han ville ha en "hundlalp" - så D hade övat med honom ett antal gånger på att säga hundValp - säg hundValp och så där.. Och så ställde D frågan igen: "Vad var det för husdjur du ville ha M?" varpå M replikerade blixtsnabbt: "Orm!"

Nu ska här bakas - jag och kollegan S som firar på samma sätt som jag imorgon, fast inte lika många år - ska bjuda på kladdkaka, grädde och lite bär imorgon till fredagsfikat. Receptet på den "gudagoda kladdkakan" kommer från syster J och mamma. Har inte provat det själv än - men litar stenhårt på dem, så. Nu ska jag avvika för köksregionerna! Over and out!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så klok liten M du har :-)
klart man ska ha en orm hemma!

Grattis förresten, igen!

Kram
Sophie