torsdag 15 maj 2008

Gråtprogram nr 2

Ja, det skall jag egentligen titta på nu. Men, det krockar med "Lyxfällan" så ev gör jag så att jag tittar på "Spårlöst" på datorn senare istället...

Gråtprogram nr 1 är ju förstås Barnmorskorna som jag såg på igår :).

Det var ju "vår" bm Lena (med de röda läpparna!) som var huvudaktör igår igen. Jag tänkte på det, jag har alltid sagt att en av de stora anledningarna till att jag upplevde min förlossning med T så positiv var för att jag aldrig blev rädd, utan kände att jag förstod hela tiden vad som hände o s v. Jag har haft föreställningen att det berodde på att jag var så väl förberedd - hade läst på en massa och så. Men, med tanke på vad Lena sa i programmet igår, så berodde det nog mycket på henne också :). För hon sa att genom att träffa förlossningsrädda (hon har visst sådana grupper också - jag är inte en av dem) har hon lärt sig att bli en bättre barnmorska - för hon lägger sig alltid vinn om att prata så att den som föder förstår, att den som föder inte skall känna att någon pratar över huvudet på henne o s v. Så, där ser man! Det var hennes förtjänst :). Iofs så visste jag redan att jag tyckte redan då att hon var fantastisk, men nu blev det ännu tydligare :). Och min kollega E berättade att när hon födde sin äldste son i oktober samma år som T är född - så var det Lena som förlöste henne också! Coolt!

Nu ska jag antingen förfasa mig över hur man kan missköta sin ekonomi som en del gör (fast det jag tycker är mest skrämmande är faktiskt när vuxna människor inte har någon koll på sin egen ekonomi = de överlåter ALLT åt sin partner och inte har en aning om vad det handlar om, vad de har för kostnader o s v.. DET är värre!) - eller också ska jag böla när någon hittar någon de saknat...

Inga kommentarer: