måndag 25 augusti 2008

Early bird...

Imorgon börjar jag tidigt, tidigt *gäsp*. Klockan 06:00 förväntas jag börja hjälpa dem som hjälpas bör :). Det innebär att jag kravlar mig ur min varma och sköna säng vid halv 5 så där. Det betyder att jag inte tänker vara uppe så sent ikväll. Och ikväll menar jag verkligen det.

Men, jag kan ändå inte låta bli att rapportera att vi idag fick papper från vår lokala gymnastikförening, M & L skall börja på gympa på onsdagar! Så, nu skall jag försöka byta till mig tidiga pass varje onsdag, så blir det lite mindre stressigt för att hinna dit i tid. Detta är deras första egna aktivitet. T har ju kört gympa när hon var lite mindre och även dans - men eftersom dansen flyttade från vår förort in till sta´n och förlades till mitt på dagen typ, så var vi tyvärr tvungna att lägga ner det.

Nu är det ju då ridning för första säsongen som hon kör (hittills två gånger och gissa om hon är totalt biten?! När hon fick veta att hon skulle missa en gång p g a gammelfarmors 90-årsdag, så började hon storgråta..) - och så tennis. Hon fick prova tennislekis i slutet av säsongen i våras, och tyckte det var roligt - så vi anmälde henne till fortsättning, så det står på agendan för hösten. Tennis och ridning - va´?! Vad är det för kapitalistsporter? Man kan tro att vi är rika, haha! Skenet bedrar, ni kan vara lugna.

Och snälla - glöm nu inte att tycka till om bloggarkivet. OK?

Inga kommentarer: