fredag 29 augusti 2008

Jävla SL!

Tror ni busseländet jag skulle åka med 2 minuter i 6 imorse behagade komma?! Oh, nej då! Personalbrist (chaufför som försovit sig?!) skyllde de på!

Jag kan leva med att en och annan buss kanske någon gång ibland blir inställd - men när man liksom klivit upp okristligt tidigt (fem över halv fem) för att hinna med bussen (gick hemifrån kvart i sex) så blir man lite extra frustrerad när man tänker på hur man hade kunnat tillbringa tiden annorlunda... I en mjuk och varm och skön säng! Morr!

För er som inte frekventerar den kungliga huvudstaden så ofta, kan jag berätta att SL står för Storstockholms Lokaltrafik.

Min dag kunde ha börjat bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag skulle bli gaaaaaaaaalen....
Ha en Trevlig Helg!!

Mamma J sa...

Detsamma Helena!