fredag 15 augusti 2008

Mamma Mia! Igen!

Igår var jag och C(L) och C(W) och såg Mamma Mia! Igen för mig då då, för första gången för dem. Den var lika bra denna gång, kan jag meddela! Jag kan säga att jag fick tid att titta på andra saker denna gång, inte bara storyn - och det gav en liten annan dimension till filmen, även om det kanske inte finns så där fasligt många dimensioner av en film av Mamma Mias sort, haha! Men men. Det var väl värt att betala en hundring till för hursomhelst!

Just nu väntar vi bara på vår fd granne som sköter trappstädningen i området vi bor i. Jag haffade honom igår för att be honom titta på vårt köksgolv som jag har gått lite hårt åt med svamp och JIF. Man ska inte göra så, det har jag insett - men det behövdes en djuprengöring. Sedan vi flyttade in har vi på något vis förlikat oss med den gråaktiga tonen på linoleum-mattan, men sedan jag insett att det faktiskt gick att göra något åt det, så... Ja. Nu är vår matta väldigt matt, om man säger så. Så, han ska få titta för att se om jag kan köpa något mirakelmedel som reder ut det hela :). Han skulle komma vid 9, men har inte dykt upp än. Hmmm...

Sedan skall vi gå förbi dagis och lämpa av lite extrakläder så att D slipper släpa ALLT på måndag och sedan skall vi gå och handla. Efter lunch ska vi sedan till familjen W och fika.

Så, nu pyser vi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå, avis avis! Vill också se den igen, underbara lycko-film! :)

Anonym sa...

Hmm, bonvax kanske skulle funka på linoleumgolvet?