onsdag 13 augusti 2008

Parfym!

Idag kom den. Provflaskan på Giordani Gold från Oriflame skickad till mig av H som skriver kommentarer här ibland :). Tackar!! Den luktade lika gott som jag minns den - och barnen tyckte också om den, så nu skall här beställas "på riktigt"! Mumma!

Dagen idag blev slö eller inte, det beror på hur man ser det. Jag fick inte så mycket gjort som jag hade tänkt - men vi promenerade hursomhelst hem till familjen L eftersom T skulle ha sin cykel med sig, och den gick ju inte att ta på bussen. Sedan blev vi kvar där en stund och fikade och pratade strunt. Mina barn har ju dessutom en tendens att inte vilja gå hem därifrån. Men, till slut så fick jag iallafall grabbarna med mig eftersom jag kunde muta med att vi skulle åka buss hem :). De tycker det är väldigt roligt, framför allt om de får SITTA på bussen d v s får släppas lös från vagnen och sitta på ett eget säte. Det roliga igår dock var att efter att vi hade åkt buss och tunnelbana mest hela dagen så suckade M tungt på bussfärden från tandläkaren till familjen L "Tunnelbana och buss. Massor med tunnelbana och buss. Nu orkar jag inte mer. Jag vill hem." när jag då frågade vad han skulle göra hemma så ville han bara hem och leka i sitt rum... Skönt att han längtade hem tycker jag, eftersom de oftast bara gnäller när man är ute någonstans och säger att man skall åka hem "NEEEEJ, vi vill INTE åka hem!"...

Ja, och så när vi kom hem (idag då) så kom vi i samspråk med grannen L och hennes son T som är killarnas dagiskompis, så de var ute och lekte en stund tillsammans. T fyller 4 i september så han har lärt sig att göra fart själv på gungan. Perfekt - han tog sig då an mina killar en i taget och lät dem gunga med honom - han stod, de satt och så gjorde han fart åt dem. Hoppas de lär sig snabbt av honom, för fy vad dödens tråkigt det är att stå och putta gungor! Det är en befrielse när barnen lär sig själva.

En annan reflektion idag: Hur kan man bli "världskändis" av att ha spytt i direktsändning i TV? Jag vill inte riktigt länka till Aftonbladets artikel om det eftersom jag mår illa av stillbilden på henne (du får alltså leta själv om du vill läsa). Men, ni har väl alla hört om hon som spydde när hon pratade bokstäver i något sådant där IQ-befriat program på dagtid på någon av reklam-tv-kanalerna. Nu har hon visst blivit inbjuden till Tyra Banks talkshow med anledning av detta... Hmmm... Jag tycker personligen att det är beklämmande att man s a s blir kändis för sin dåliga självkontroll. Vart är världen på väg? Behöver det tilläggas att jag brukar säga att jag lider av "emetofobi light" (det handikappar mig inte helt som en riktig fobi gör, men det stör helt klart) - och därför reagerar jag kanske än starkare på detta. Sedan tycker jag vidare att det är hemskt att man slänger in detta som något "roligt" inslag lite nu och då på vanlig TV också - som på Sommarkrysset till exempel... Jag VILL inte se och kan inte förstå varför folk tycker att man måste det?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Näää.... jag fattar verkligen inte hur de kan stöta blöta detta klipp hela tiden...

Hon är visst bästis med Linda Rosing tror jag att jag läste nånstans... det säger väl en del *gapskratt*

Så bra att parfymen både luktade gott och kom fram.

Anonym sa...

*hihi* Det handlar väl inte så mycket om självkontroll när man måste kräkas, men du har rätt, HUR kan man bli kändis på det??!! Kul att parfymen var rätt, jag kan inte för mitt liv komma på hur den luktar. Kan du skicka mig ett parfymerat brev?! ;) Kram!

Anonym sa...

Nu har jag läst artikeln och Tyra Bank´s program ska ju handla om just omtalade Youtube-klipp så då var det väl inte så konstigt tycker jag. Men att hon skulle vara världskändis för det?! Nja, nu tror jag allt att du overdrivar lite! *hihi* ;) Och det ÄR faktiskt så att man kan kräkas utan någon större förvarning eller bara efter att ha känt ett lätt obehag. Tycker hon finner sig väldigt bra även om hon medverkar i ett skitprogram! :) Seså, inte vara upprörd nu vännen! Kram"

Anonym sa...

Jag tycker att hon förtjänar all uppmärksamhet hon kan få. Det är det roligaste jag sett på internet sedan "hatten är din". Det är sånna som hon som gör att det är värt att pröjsa en 3hundring för internet varje månad. Till henne vill jag säga: Tack för att du spydde och tack internet för att du fick skämmas för det i resten av ditt liv.