fredag 22 augusti 2008

Imorgon har jag 7 barn!

Japp, du läste rätt. 3 är ju då mina och 4 är J & C:s. Deras äldste son W skall spela hockey - så han skall vara hos en hockeykompis. Mamman och pappan skall åka till det hyrda lantstället utanför Norrköping och tömma det på deras personliga tillhörigheter, eftersom de ju köpt ett ställe i Långvind...

Så, för att de skall få plats att lasta så mycket som möjligt och få så mycket som möjligt gjort på så lite tid som möjligt, skall barnen få vara hos barnvakt = oss.

Så, imorgon skall jag prova på att vara 7-barnsmorsa till en 8,5-årig pojke (deras), en 7,5-årig flicka (min), en snart 7-årig pojke (deras) en 4,5-årig flicka (deras), två stycken treåriga pojkar (de kan ni få gissa vems de är!) och så en 10 månaders flicka. Puh! Rent teoretiskt skulle faktiskt alla kunna vara mina. För han snart 7-åringen föddes i vecka 26+6, så han skulle inte ha kommit förrän i februari-02, men kom i november-01. Så - jag hade hunnit om jag varit superfertil och jättesugen direkt, hehe! Tack till den som gjorde att mina hormoner höll sig lugna! Kanske han däruppe som "fingret" pekar på, haha!

Mat?! Det slog mig precis att jag bara planerat för middagen... Det är ju hyfsat lätt att trolla fram lunch till TRE ungar, men man snyter banne mig inte fram en sjubarnalunch ur näsan (eller frysen/skafferiet) bara så där. Aj då! Nu måste jag ju tänka.

Jag är hursomhelst tacksam för att det verkar som om det blir hyfsat väder här imorgon - inget regn om SMHI har rätt. Då kan de vara ute. Annars tenderar det nog att bli lite hög ljudnivå härinne...

Tänk på mig imorgon! :)

Jag satt precis och funderade på om jag skulle gå och lägga mig. Och reflekterade över hur jag ofta går och lägger mig tidigare på fredagar än vardagar. Jag tror att det beror på att på vardagarna så spelar det nästan ingen roll när jag går och lägger mig - jag får inte "sova klart" ändå, eftersom jag nästan alltid börjar 7, åker hemifrån halv och därmed alltså går upp senast halv 6. Man är alltid toktrött då! Så, då finns det liksom bara grader i helvetet vilket innebär att om jag ändå får sova för lite, så kvittar det. Då kan jag lika gärna sova ännu mindre, det är liksom lika illa nästan, haha.

Och så här på fredagen, så finns iallafall hoppet om att få sova till halv 8 - 8 imorgon och kanske kanske lite längre ändå. Och därför känns det liksom mer lockande att lägga sig lite tidigare - för då kanske man lyckas vakna utvilad imorgon?!

Inga kommentarer: