torsdag 21 augusti 2008

Gudsfingret

Vet ni, jag måste bara tycka till om det där "Gudsfingret" som finns på många bevakade övergångställen.

Rent krasst: Vad spelar det för roll?!

Jag tycker det är så erbarmligt fjantigt att hetsa upp sig över det, att jag nästan får eksem.

I alla dessa år har man tryckt på denna knapp för att komma över vägen och nu plötsligt så känner sig folk lurade och kränkta och allt vad det är. Vaddå - hade man valt ett annat övergångsställe om man visste? Eller hade man väntat till någon annan kom och tryckte, för att man skulle slippa risken att bli "smittad"? Eller, hade man kanske rentav gått över vägen mot Röd gubbe, eftersom man ju inte kunde trycka DÄR...

Ja, i så fall så kanske man skulle behöva den där eventuella Gudshanden över sig ;).

Alltsammans är störtlöjligt, om ni frågar mig.

Och läser ni här, så frågar ni mig. Hehe.

Inga kommentarer: