tisdag 19 augusti 2008

Inget radhus denna gång

Vi var med och bjöd lite. Hade först bestämt oss för att max gå 100 000 över utgångspriset - så sagt och gjort. När mäklaren ringde och hade fått bud på 2 350 och 2 360 så lade vi 2 375.

När hon ringde nästa gång var budet uppe på 2 420 - så då backade vi ur.

Sedan låg det där budet bra länge, så vi pratade lite om det och tänkte att kanske kanske det var sista rycket - så vi tog en rövare och jag ringde upp igen och lade 2 450. Men, det hjälpte inte. Sista budet som lades innan det avslutades för idag, var 2 520. Då backade vi permanent ur, för mer än så är det där huset verkligen inte värt! Men, det är ändå så att man grips av tävlingsdjävulen och bara vill vinna för att ingen annan skall få göra det... Men, nu säger vi som så: "Köp det till överpris ni, haha! Vi är smartare än ni ;)." Lite sådan måste man få vara för att inte gräma sig för mycket, eller hur?

Idag fyller för övrigt min yngsta syster 27 år. Ni som kände mig redan när hon föddes - fattar ni att vi har känt varandra i snart 30 år?! Vi har presentat med ett armband och ett vårddygn på Hundstallet. Hon önskade sig att man skulle göra något sådant - och då kan man alltså betala ett vårddygn på Hundstallet och då kommer hon att få ett papper hem sedan om vilken hund och vilket dygn hon betalat för med ett id så att hon kan gå in på hemsidan och se mer. Bra present - bra tips på present till någon som du vill uppvakta som har allt inklusive ett stort klappande hjärta för djur i nöd!

Nu skall jag lägga mig och läsa "Svampkungens son" av Marie Hermanson. Jag har läst flera av hennes böcker förut och tyckt mycket om dem, och denna verkar också mycket bra! Så, hasta la vista!

(För er med idétorka på matfronten kan jag för övrigt tillägga att vi idag åt kyckling i sötsur sås från Uncle Bens + ris).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Synd på huset. Bättre lycka nästa gång! Hur går det? Har du köpt biljett ännu?? Vill vill vill!!!

Anonym sa...

Trist med huset, men det kommer fler. Och jag tycker nog att det är bättre att lägga lite mer på ett mer tiptop-hus där det kanske bara behövs lite kosmetik- renovering liksom. Jag har kännt dig sen din lilla lillasyster föddes och tom innan det, tjoho! :) Undrar om jag vinner något pris då? *hihi* Men det har jag ju iofs redan fått, vår vänskap ju! Kram!