fredag 1 augusti 2008

Packad och glad...

.. eller nej, jag menar så klart packad och KLAR ;)! Väskorna är så gott som färdigpackade förutom lite toalettsaker och så där då.

Nu skall jag bara färga det fördömda håret. Det finns ett pris när man inte vill ha sin naturliga hårfärg - det är så erbarmligt tråkigt framför allt annat!

Nåja - på tal om det där kvava jag skrev om i det förra inlägget. På vår övervåning var det typ 40 grader varmt nu när barnen skulle i säng så jag öppnade alla fönster på vid gavel för att fixa korsdrag. Även i killarnas rum. Dumt dumt! Jag gick därifrån en liten stund med orden "Rör inte fönstret nu, stanna i era sängar!" (de tittade på film). Till saken hör att i normala fall står det två stycken små blå stolar framme vid fönstret med M och L skrivet på ryggarna. Nu är dessa stolar på nerevåningen just nu, så framme vid fönstret står istället en plastback med lego i.

Det tog inte många sekunder förrän det sa BRAK som i när massor av lego ramlar ut på golvet tätt följt av en vrålande M... Han hade förstås försökt klättra upp för att titta på pappa som höll på att tömma ur poolen på baksidan, lådan välte och han ramlade och slog huvudet i fönsterbrädan. Han har nu en otäck bula i pannan som trofé efter sitt dumma tilltag... Usch! Han har fått sitta med mig en stund och vi har tittat på hur många fingrar jag håller upp och så har jag pratat med honom för att kolla att han "hänger med" - och förutom den otäcka bulan verkar han precis som vanligt. Tur det!

Alltså beror det på att pojkar är vildare, att de är två eller att man är slappare med andra (och tredje) barnet - för så mycket som de här två slår sig har T aldrig slagit sig... Inte vad jag kan minnas iallafall...

Jaja, nu var det ju det där med hårfärgningen och sedan åker vi ju då på turné imorgon igen - så - vi hörs om ett tag igen då!

Inga kommentarer: