fredag 15 augusti 2008

Semestern slut...

Sista dagen på årets sommarsemester har avnjutits genom att gå och handla. När vi kom hemsläpandes på en tvillingsulky full med mat och annat tungt elände som gör att man iallafall får en fast rumpa när man bor uppe på ett berg - så var städ-grannen där! Så, han kom förbi och bedömde golvet. Han (och/eller) någon av hans kollegor kommer att komma förbi någon tisdag eller fredag när de ändå är här för att städa trapphusen (vi bor ju ett bostadsrättsradhus som ingår i en förening med en rad lägenheter med tillhörande trapphus också). De kommer då att göra en djuprengöring på mattan i hela köket/hallen som liksom hör ihop och sedan kommer de att lägga på någon behandling som kommer att göra att mattan blir fin igen. Min gissning: mycket bättre än den t o m var innan jag började mitt gnuggande :). Så, det blir bra! Jag vet att han inte tar ut något ockerpris för det och eftersom alternativet annars känns som det skulle vara att lägga om golvet, så blir ju det mesta billigare, haha!

Sedan var vi då till familjen W och fikade en stund innan vi nu ätit tacos (faktiskt länge sedan sist!) och nu skall jag avnjuta en martini! Mums!

Dagen imorgon bjuder ev på en luftballongsfärd för min käre make. Hans pappa vann en sådan där resa här förut och har köpt ytterligare en biljett för att få sällskap av sin äldste son. Han får resan i förtida 35-årspresent - så där 11 månader i förväg. Men, vädret måste dock vara rätt - så vid någon tidpunkt imorgon eftermiddag skall svärfar ringa bolaget som anordnar och vid det laget så bedömer de om det är läge att ut och åka. Är det det, så packar vi in oss allihop och åker med och tittar på när de båda faderskapen går till väders :).

På söndag sedan är det ridskolepremiär för T och så skall vi då titta på det där radhuset med renoveringsbehov. Så, vi har lite av varje på programmet framöver. På måndag sedan så ser jag faktiskt storligen fram emot att få träffa alla mina kära kollegor!!!

Vi hörs! Martinin ropar från nedervåningen nu....

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för kommentarerna på min blogg! Hoppas Martinin smakade bra. Jag vill också se Mamma mia (men det är en hemlis, jag har ju som sagt ett rykte att tänka på). Ha en bra dag! // Thomas