söndag 15 februari 2009

Söndag

Dagen idag bjuder på ridning för T och sedan ett besök hos svärfar med familj för att gratta svärfars sambo som fyllde år den 1:a och D:s lillebror som fyllde år den 24 januari. Skulle egentligen ha varit där förra helgen, men det blev inställt.

Sedan hinner vi nog inte så mycket mer.

Resten av matdagen igår bestod för övrigt av en korv (utan bröd) på IKEA (säkert inte helt bra, men vad 17..) + ett mellanmål av keso med ingefära, kanel och kardemumma och hackat äpple samt ett kokt ägg. Till middag stekte jag mig en köttbit (D var ute och åt med några kompisar) och till det så tog jag fram lite hackad spenat jag hade i frysen. Smälte smör i en stekpanna och klämde i en vitlöksklyfta och slängde i den upptinade spenaten och saltade lite. Detta lade jag sedan uppe på köttbiten vid serveringen - jättegott blev det! Till det drack jag ett halvt glas vin (jag är inte mycket för vin överhuvudtaget, men det kändes lite lyxigt, haha!). Barnen fick makaroner och köttbullar helt enligt deras egna önskemål. De fick också popcorn till melodifestivalen - då mumsade jag i mig några valnötter.

Till frukost idag har jag ätit samma gröt som igår med mjölk på, ett ägg, en halv grapefrukt och två skivor ost.

Inga kommentarer: