lördag 21 februari 2009

Rastade, utfordrade...

Efter ett par timmars utevistelse och nu en stärkande måltid bestående av blodpudding, lingonsylt och cocktailtomater samt en frukt till efterrätt sitter nu barnen framför TV:n och äter lördagsgodis. De valde att se "Kalle och Chokladfabriken" vilket jag insåg var onödig tortyr att se för en som fortfarande är godissugen så det heter duga - så de fick se den utan sin mamma!

Själv fick jag äggröra med gräslök och dill samt lite räkor och några cocktailtomater till lunch. Och till det drack jag två stora glas vatten.

Kvällen bjuder på födelsedagsmiddag för äldsta guddottern som fyllde 5 år i torsdags och en av hennes storebröder som fyllde 9 i onsdags. F skall få två filmer med "Häxan Surtant" eftersom hon ääälskar henne. Jag tror att det kommer att bli succé! Övriga i familjen blir nog tacksamma de också eftersom hon i dagsläget tittar på samma avsnitt igen och igen på Bolibompa-webben :). Det blir lite mer variation så här, haha!

2 kommentarer:

Nipe sa...

Häxan Surtant äger tycker jag! Tycker min 6åriga dotter också...

Mamma J sa...

Håller absolut med dig! Hon är för skön!!!