tisdag 24 februari 2009

Randig panna

Jag firar mitt 502:a inlägg med att berätta vad M sa till mig för några veckor sedan.

Vi satt i soffan, tror jag det var, och pratade och rätt vad det är så säger han: "Vad har du där?!" och pekar upp mot mitt hårfäste. "Vad menar du? Har jag fått något i håret?" "Nej, där - på pannan!" varpå jag förstås strök mig över pannan och inte hittade just något konstigt alls... "Ögonbrynen menar du?" försökte jag. "Nej.. Det är borta nu..." "OK!" sa jag. "Men hur såg det ut då?" och han: "Nu är det där igen! Som streck!" Jag: "Har jag ritat mig i pannan?"

Jag trodde ju här att jag råkat rita mig med en penna i pannan tills jag förstod, när han några gånger till sagt "Nu är det borta!" "Nu är det där!" - att det var när jag rynkade pannan som de där strecken kom fram. Jag vet inte i vilken värld jag levt i, men jag försökte få det till att han också hade sådana när han liksom höjde på ögonbrynen, men si det hade han ju inte... Lite mer elastisk hud där då kanske?!

Inga kommentarer: