söndag 15 februari 2009

Dålig dag

Jag hade kunnat ana det - misstänkte lasagne till middag när vi var bortbjudna - och tänkte att jag kunde skrapa bort köttfärsen från plattorna, liksom. Men, så var det "Hönökakspizza" eller varför inte "Köttfärstårta" - ja, som hönökakor ovanpå varandra med typ köttfärsfyllning/sås emellan. Jag tänkte i mitt stilla sinne att jaja - man får vara en god gäst, så jag åt utan att göra så mycket väsen av mig. Det var väldigt gott, men absolut inte mycket GI där... På vägen hem sedan så fick jag en enorm magknip - på mindre än en vecka så hade visst magen lärt sig att inte uppskatta den där typen av klump i magen. Well - jag hoppade över allt vad fikabröd och "vanlig" tårta hette iallafall.

Nu ska här förberedas inför morgondagen. Ska se till att göra färdigt allt inklusive passerkort (som jag fick springa hem och hämta där i den arla morgonstunden efter en lugn och fridfull morgon - för att inte missa bussen). Måndag har blivit min kommunala färdmedelsdag ju, så...

Och så dagens "snackis" - huruvida regeringen bör gå in och "rädda" SAAB eller ej. Jag funderar på det där, faktiskt. Man kan ju tycka att om man går in med en så väldig massa pengar som det rör sig om (en bankgaranti på mer än femtusen miljoner kronor d v s drygt fem miljarder) - så borde ägandet gå över i statlig ägo. Eller vad får man för pengarna egentligen? Kan man inte kräva att företaget borde utvecklas lite då? Det känns som om både SAAB och Volvo blivit lite för styva i korken och liksom trott att de kan leva på sitt eget goda namn och inte behöva vara lite dynamiska, eller hur man skall säga. Och frågan är också: om man nu går in med pengarna, vilka är utsikterna att få igen dessa? Eller är det bara konstgjord andning?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är jätteduktig som är så ståndaktig!! Din snackis är jag så lite insatt i så jag vet inte ens riktigt vad det handlar om. :) Kram!

Nipe sa...

Hittade ett inlägg längre ner, när du tipsar om min blogg... jisses vad det värmer att läsa sånt! Tack snälla!
Å vilken underbar profilbild du har!