lördag 14 februari 2009

En viss räddning ändå

Sicken tur att Måns iallafall gick vidare. Och att Amy fick gå vidare till Andra Chansen och bli den internationella juryns val, även om jag faktiskt trodde att den skulle välja Jennifer Brown (det såg lite ut som om Jennifer också trodde det, visst?)

Och den där pudelrockar-trummisen - var han påtänd eller något? Först såg jag hur hela gänget reste sig och jublade när de gick vidare bland de där 5, den enda som fortfarande satt ner då, var han. En av de som stod närmast honom typ försökte få honom att ställa sig upp han också, men han verkade liksom inte hänga med. Och sedan när de då skulle upp och spela igen - då betedde han sig ju också mer än lovligt förvirrat och ovanpå det när han dök fram mitt uppe i alltihop och pussade Petra på kinden... Ja, som alla andra verkade han helt klart inte vara... För övrigt tyckte jag att låten var riktigt dålig.

Markoolio är fantastisk - men det är inte för hans röst man gillar honom. Utan för hans roliga texter, rappa refränger och lite galna personlighet. En ballad med hans sångröst - njaaaa... Sorry!

Och Lili & Susie - jaja - de tog ju bara upp där de slutade en gång i tiden. Synd bara att alla andra verkar ha utvecklats vidare något efter det... Jaja, jag är ju 80-talsnostalgiker för all del - men detta tyckte jag faktiskt var mest patetiskt.

Förra veckan tyckte jag att det fanns fler potentiella vinnare. Denna veckan, tyckte jag, som ni säkert redan förstått att det mest var platt fall och det inte var någon som jag fasnade för överhuvudtaget innan Måns gick upp. Sedan fick Amy och Jennifer mina sympatiröster för att det liksom inte blev bättre än så...

Och så måste jag bara säga - Petra Mede. Ja, att jag inte gillar henne det vet ni ju redan. Men, finns det inga gränser för hur plump man får vara? Några som helst begränsningar i hur man uttrycker sig och vad man säger i ett program med familjeinriktning? Hon snackar och beter sig så otroligt märkligt precis hela tiden att om jag inte visste att hon faktiskt är så där alltid när hon är i TV så hade jag trott att SVT gjort ett stort misstag när de anlitade henne och suttit och skämts å deras vägnar för att de inte "läst på innan". Men, det måste ha varit så att hon var typ reserv 479 eller något, så till slut så fick hon duga iallafall - det är ju ändå ett rätt mastigt åtagande att åka land och rike runt med en så stor produktion. Hon var kanske inte så dyr - i finanskrisens tidevarv... Och, till hennes fördel: hon talar ju åtminstone väldigt tydligt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

För mig gick Melodifestivalen helt i min smak igår; jag fick exakt de låtar jag ville till finalen och Andra chansen. Håller dock med om dina åsikter om Petra Mede...det skulle ha varit Luuk som var programledare i år också -han var jättebra förra året.

Anonym sa...

Trummisen i H.E.A.T var tydligen den enda som gick att intervjua tidigare på dagen. De andra var kronbakis och sov som små grisar. Allt enligt min sambo som lyssnade på intervjun på "Rockklassiker".
Petra Mede..usch. *ryser*

Anonym sa...

Det är nog bara programledaren vi tycker lika om i denna stora, superviktiga fråga.:) Tycker att Jennifer Brown och Heat var bäst!

Mamma J sa...

Hahaha, jaaa - D hade också hört när de intervjuade honom. Vet dock inte om det var på lördagen eller vilken dag det var. Och han sa ungefär samma sak som jag (fast innan jag hade sagt det) att "den där killen verkade inte riktigt ha alla indianer i kanoten"!

Jag kan verkligen verkligen inte förstå att alla verkar tycka att H.E.A.T var så himla bra. Nej. Inte.

Anonym sa...

Men ett gammalt 80-talsrockarhjärta smälter totalt inför sånt som H.E.A.T... ;)