lördag 7 februari 2009

Inställd resa

Nejdå - vi skall fortfarande åka till Thailand... Det är snarare resan till Falun som jag skulle ha gjort idag som inte blev något av. Min kompis E har länge planerat att ha en fest med en massa "kompisar från förr". Däribland jag. Men, eftersom D var tvungen att jobba och vi inte fick tag på någon barnvakt, så blev det till att ställa in :(. Om ni visste hur less jag är på detta lördagsjobbande. Uäääk!

Istället får jag väl tillbringa kvällen framför Melodifestivalen som jag helt ärligt inte kunde bry mig mindre om... Jag har absolut ingen koll på vem som tävlar och endast via andras bloggar har jag hört talas om att röstningssystemet är ändrat - hur har jag inte ens försökt sätta mig in i. Jag vet iofs att jag kommer att vara en mästertyckare när det väl drar igång. Sådan är jag ju av naturen ;). Men, jag tycker att den där riktiga magin har gått förlorad iochmed alla dessa kommersiella jippon som också kallas för deltävlingar. Blä!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy vad trist att du inte kom iväg. Om vi hade bott närmare hade vi varit barnvakt, lätt!

Okej, Melodifestivalen då. Man SKA inte veta alla regler och kunna alla artister och ha hört alla låtar i förväg. Det är ju det som är en del av magin, att bli överraksad liksom. Sen det blev delfinaler är det ju bara att dra ut på det roliga, här är dessa lördagar heliga, både K och jag och barnen älskar det, det var det första N sa i morse när hon vaknade! Man laddar upp med en massa gott, planerar och handlar och bygger upp stämningen hela dagen eller veckan innan. Man blåser upp ballonger, för det har de på tv och viftar med så det måste vi också ha. :) Sen sitter man och analyserar, gillar, hatar, stör sig, diggar, tycker och tänker som värsta experterna. Asroligt ju! :) Nytt för i år att jag tänkte titta ut på nätet efteråt för utvärdering (du vet vilken sida, va?!). Kör hårt, vännen! Kram!