fredag 20 februari 2009

Förhandslyssning

Igår bidde det inget bloggande. Efter klassfesten och en tur till affären efter att jag lämnat hem T, så hade D ockuperat vår dator. Så, jag tittade lite på TV, uppdaterade mig med hur "minstaste" gudsonen (jag har en som fyller 15 snart också!!) hanterar detta nya med dagis och inskolning och sedan gick jag och lade mig.

Nu tänkte jag dock tycka till INNAN jag har sett numren imorgon. Ja, jag pratar melodifestivalen. Har precis lyssnat på en minut av varje bidrag och - det är möjligt att jag ändrar uppfattning när jag ser dem imorgon, men... EMD:s låt är förvånansvärt blek. Det händer just inget. Molly Sandéns låt är riktigt ointressant. BWO levererar en BWO-ballad i all sin enkelhet. Den kan gå hur bra som helst och hur dåligt som helst :). Och okej för multi-kulti, men jag vet inte om jag tycker att ett bidrag på grekiska hör hemma i den svenska melodifestivalen. Men, det är jag det. Velvets låt är betydligt roligare än EMD:s till exempel - men en rätt ordinär europoplåt. Maja Gullstrands röst gillar jag och hennes lilla enkla låt (ja, så kan man bäst beskriva den) känns trallvänlig och snäll. Me like (även om den alldeles säkert är alldeles för söt i någon större portion)! Vad Rickfors gör i detta sammanhang vet jag inte. Det känns som om han inte riktigt passar in. Och så slutligen - Rigo and the Topaz feat... är ju tuggummipop när den är som bäst, men rätt likadan som alla andra låtar i samma stil. Så, hur det går imorgon - jadu?!

Vill du också lyssna? Klicka här och scrolla ner en liten bit - så har du smakproven där.

Nu, förberedelser för att snarka framför "Let´s Dance" ;)!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för länken till lyssningen av melodifestivalslåtarna! Det ska jag göra nu! Eller...nä. Återkommer i morgon. Jag ska lägga mig. Såå trött.
Natti =)

Ango sa...

Jag håller med dig helt och fullt i alla bidragen. En låt på grekiska? Ja, förra året var den en på italienska och den gick ju inte långt. FÖrstår inte riktigt vitsen att sjunga på andra språk än svenska och engelska i de här sammanhangen. EMD och BWO lät precis som de brukar, Mollys låt var inte alls spännande, Rigo... Ja, den tilltalade mig och kan bli en sommarplåga men inget som funkar så här. Maja var den enda som imponerade på mig. Paulina och jag lyssnade tillsammans och de första sekunderna tittade vi på varandra och undrade vad det där var, men sedan kunde vi konstatera att det verkade vara bra. Bäst i startfärltet så långt. Får se hur det ser ut ikväll när vi hört hela låtarna!

Kram
/Ango

Anonym sa...

håller helt med. bwo är som det brukar, och därför bäst.

http://nyheter24.se/noje/melodifestivalen/139955-nyheter24-moter-alexander-bard