fredag 13 februari 2009

Fredag


... och jag tar en paus från TV:n nu när alla barn är lagda och två av tre redan sover och det dessutom är paus i "Let´s Dance". Det där "Hjälp!" som går i mellanakten vägrar jag befatta mig med. Jag tycker att det är pinsamt dåligt rakt av - och nu råkade jag se att Petra Mede var med också, så då bestämde jag mig bara ännu mer för att göra något annat.

Fredagsmyset har idag bestått av grillad kyckling och grönsaksdipp (jag åt framför allt blomkål som jag älskar att dippa!!!) och familjen fick klyftpotatis med grovsalt till. T hade också gjort varsin hjärtformad plätt med jordgubbssylt till sig, sina bröder och sin far. De hade fått sådana i skolan idag också och eftersom hon har en egen liten sådan stekpanna så ville hon göra sådana till efterrätt idag (eftersom pappan inte är hemma imorgon till middagen...) De obligatoriska popcornen dukades också fram lagom till "Let´s Dance". Men, av dem har jag inte ätit något heller. Jag är sååå duktig, tycker jag själv :)!

För övrigt har vi enats om att vi vill se Morgan och Magnus i "Let´s Dance-finalen" vad det lider - där Morgan till slut tar hem det. På tredje plats ser vi gärna Laila. Om några veckor får vi se om vi fått rätt. Ikväll får gärna Carl-Jan tacka för sig. Han är charmig, visst - men han kan verkligen inte dansa. I valet mellan honom och Elisabeth som jag personligen tycker bättre om, så... Men, vad i hela fridens dagar hade Carl-Jans danspartner på sig för fruktansvärt klädesplagg?! Snacka om mummelbyxor!!! (Ja, ni vet: man ser läpparna röra sig, men man hör inte vad de säger...)

Så otroligt fult!!!!!

Det kändes nästan som om det var tänkt som en avledande manöver - för att helt enket få folk att titta på något annat än Carl-Jans taffliga dansande?!

5 kommentarer:

Ango sa...

JAAA, vad tusan hade människan på sig? Jag trodde att såna där kroppsstrumpor bara fanns med ett hål i grenen...typ.
Paulina frågade vad det hette det som hon hade på sig...eh...ja, det heter...eh...jo just det, kroppsstrumpa heter det.

Lystnade på Magnus på Mix Megapol i morse. Han är så himla rolig. Jag har träffat honom några gånger när jag bodde i Linköping eftersom han bor i Kisa som bara ligger 5 mil från Linköping (Linköping är deras närmsta stad). Han är en helmysig person.

Kram
/Ango

Anonym sa...

Du har säkert rätt! Jag fattar inte hur i hela He***t man kan sätta på sig en sådan sak?!
Hur tänkte hon då? det måste vara din teori om avledande manöver som är anledningen! =)

Mamma J sa...

Ango: Jaa, han verkar verkligen VARA en helmysig person!

Angie: Ja, man kan verkligen verkligen verkligen undra hur hon/de tänkte som släppte in henne framför TV-kamerorna i något dylikt!

Anonym sa...

Elina skrek rätt ut i soffan: Men mamma vad är det där??? Har hon glömt klänningen eller???

Jag håller också på Morgan.. Han måste bara vinna...

Sen är det Magnus, Laila och Niklas jag vill ha kvar innan det.

Önskar ju att George skulla ha utvecklats mer, men hur i h-e kunde han dansa så fint i boxningsringen när han mest ser ut som en stelbent jag vet inte vad på dansgolvet ;-)

Mamma J sa...

Hmmm. Niclas... Först tänkte jag att "Jahaaa - här var vi en som inte har kommit över G-förälskelsen, haha!"

Men sedan insåg jag att förutom Niclas är det ju bara George, Carl-Jan och Elisabeth kvar. Och då är ju valet solklart att den bästa av dessa fyra är Niclas. Absolut.

Låtom hålla tummarna för att Carl-Jan åker nästa gång. Inte kunde jag väl, i mina vildaste fantasier, ha anat att han är så folkkär att han blir kvar vecka efter vecka...