onsdag 25 februari 2009

HSM3...

Till T:s stora lycka låg det en försändelse i posten idag. Från CDON.com, genom moster L:s försorg... Inuti paketet fanns - jajamänsan High School Musical 3 på DVD. Gissa om hon blev lycklig?! Passar dessutom klockrent eftersom hon skall få följa med mig till jobbet imorgon, då får hon ta med sig vår bärbara DVD-spelare och så kan hon riktigt få frossa hela dagen.

Annars känner jag mig lite låg idag. Fick veta att en kollegas man, som fick sin cancerdiagnos strax före jul (av en händelse bara), snart får se kampen besegrad. Till att börja med så lät det så positivt eftersom den sorts cancer han har, visst har en ganska god prognos. Men, så blev det inte för honom. Han har mycket snabbt blivit mycket dålig och nu har de slutat att ge honom några mediciner. Han är inlagd på sjukhus för att han är för svag för att vårdas hemma. De har två barn i tonåren och jag lider med dem allihop. Sådant slöseri med människor!! Så dagen idag känns inte så kul.

** Lär av gårdagen, dröm om framtiden, men lev idag **

******* VAR RÄDDA OM VARANDRA *******

1 kommentar:

Ango sa...

Jag sprang in på BR och inhandlade HSM 3 idag. Jag hade nog inte vågat komma hem från skolan utan den ;) (jag hade ju lovat att jag skulle köpa den).

Usch, vilken hemsk situation för din kollega.
En tjej här i hålan (jag känner henne inte så jätteväl, det är en dagismamma i alla fall), förlorade sin man sent i höstas i just cancer. Han hade en s k "tvilling" som exploderade i kroppen och spred cancer i rasande takt. När han fick diagnosen var han så dålig att det bara tog 2 månader tills han dog. Jättehemskt! Barnen var bara 7 resp 10 år gamla.
Cancer är en sån vidrig sjukdom. Visst, vi har haft tur att de som drabbats i vår närhet har klarat sig (5 personer på mindre än 2 år).
Tänker på din kollega och hennes familj. Hoppas att de kan få ett fint slut tillsammans i alla fall!

Kram
/Ango