måndag 19 oktober 2009

Allt som återstår av Elin Boardy

Jaha. Boken utläst, vidareskickad och glömd.

Eller ja, nästan. För inte tyckte jag att den gav något bestående minne eller några önskemål om mer. Nej. Det gjorde den inte.

Jag tyckte historien var ganska tam. Ganska intetsägande och en smula frustrerande och rätt ofärgad. Har läst betydligt bättre böcker i samma genre får jag väl lov att säga.

Det som höjer betyget något är ändå att författarinnan använder språket lite annorlunda, vilket gjorde att iallafall jag "vaknade till" lite ibland. Fick tänka till lite.

Det behöver dock inte vara så att boken var alltigenom dålig. Ni har hört mig säga det förut - det kan ha varit fel "läge" för den boken..

Nu har jag gått vidare.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Och jag skiter i att läsa den! Tack för varningen =)

mockapocka sa...

Den stod på min "att-läsa-lista" men nu är den struken. Böcker ska vara bra annars får det vara (litar helt på ditt omdöme).

segsliten sa...

Kanske flyttar ner den en bit på min ska-läsa-lista.
Kram ☺