fredag 16 oktober 2009

De e dags för fredagsmyyys

Eller varför inte:

På torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest. Men fredag är ändå den dagen som känns bäst! Ge mig då kyckling, det gillar jag mest! Kyckling på fredag, det enda jag vill ha. Kyckling på fredag, då mår man riktigt bra. Kyckling på fredag, vad var det jag sa? Jag vill ha fredag idag!

Och vad är det för dag idag?

Nyinköpta doftljus från IKEA kommer att sätta riktig mysprägel på vår fredagskväll - tillsammans med chipsen och kycklingen förstås!

Har ni förresten hört den där nya radioreklamen från Skanska? Den där de pratar med de som har vågat allt möjligt mer eller mindre livsfarligt och extra våghalsigt, men aldrig att investera i en egen bostad? Jag undrar om de inte lyssnade igenom det ordentligt innan de började köra reklamen. För, jag menar - vem vill göra en GANSKA trygg affär?!

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Vi hade okså kyckling, grillad sådan. Trevlig fredag!

Mamma J sa...

Vår var också grillad. Gott var det - med pommes frites (ja, räfflade gamla hederliga) och tzatziki till!

Unknown sa...

Ha ha, jag har hört den och jag tror nog att de säger SKANSKA trygg affär. Men det är bra...konkurrenter till vår försäkring med NCC, de får gärna "låta fel" i radion. /Malin

Mamma J sa...

Malin: Jomenvisst - de SÄGER ju Skanska Trygg Affär - men varenda gång jag hör reklamen så hajjar jag till för att jag tycker det låter som "Ganska" och tycker därför att det är liiite underligt att man inte lyssnat igenom det noggrannare innan man släppte ut det i etern.

Förstår dock att det känns bra för konkurrenten, det hade jag också myst åt :-)!