söndag 11 oktober 2009

Prövning

Om man först ser 028 och sedan inte mindre än fyra stycken 029 tätt följda av 030 - tror ni inte att "vår Herre" då försöker pröva en patiens-fuskare?

När man sedan ser 121 (som vi ju också har) och strax efter 122 och därefter 123. Då känns det än mer som - vad 17 håller jag på med? Varför står det inte i reglerna att man börjar med sitt eget nummer och "går runt"? Varför måste man just börja med 001?

Att ovanpå detta se 003 två gånger och fortfarande inte se 002 på alla dessa mil som det är mellan Dalarna och hemmet - ja, då känns det hela lite beigt.

Rent trams det hela! Vi får väl se när jag ger upp :-).

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Åsikter och åsikter. Jag begriper inte vad du skriver. Men jag är nog inte målgruppen?

Mamma J sa...

Hahaha, det är jag och mitt diskuterande om platespottingens vara eller icke vara i mitt liv. Och den prövning av en patiens-fuskande människas liv det är att ingen vet om man fuskar. Egentligen. Utom jag själv då. Jag som nog dömer hårdast egentligen :-).

Ango sa...

Sluta? Du hade ju inte börjat, var det väl? ;-) ...eller har du insett hur snabbt man blir beroende av denna lilla lek? ;-)

Mamma J sa...

Nej just ja. Jag har ju inte ens börjat. Ju.