söndag 4 oktober 2009

Här är ditt liv - bu eller bä

Och jag som missade "Här är ditt liv" igår. Tänkte kolla det på SVT Play när jag hinner, eftersom T verkligen inte ville se det - så jag såg Körslaget ihop med henne istället. Vad gör man inte för sin söta dotter?

Kanske inte behöver lägga någon tid på det då, kanske? Jag förstår att man kanske tycker att det är tamt - men å andra sidan, vem ställer upp på dylika ting om man vet att det finns risk för förnedring och avslöjanden av saker man kanske inte vill avslöja? Jag tror det kallas för respekt för människans integritet. Och trots allt - i denna dokusåpans tidevarv, där människor avslöjar mer om sig själv än vad som är nyttigt, så tycker jag att de som vill värna sitt privatliv skall få göra det.

Sedan kan man ju diskutera upplägget om man har ett för tight tidschema så att man inte har något utrymme för improvisation om intervjuobjektet bjuder in till det. Det kan man ju absolut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är väl just det: De kan ju välja att tacka nej. De vet ju vad de ger sig in på - vill de inte riskera att bli förnedrade ska de ju inte ställa upp.

Men, det ska tilläggas att jag inte sett ett enda program så jag vet faktiskt inte vad de får utstå.

Mamma J sa...

Jo, visst är det så.

Men, samtidigt - varför måste förnedring ingå? Alls?

Jag tycker det är trevligt med trevligheter :-).

angie sa...

Jag tycker att det är ett lamt program. Lite torrt...

Mamma J sa...

Ja, det är nog det. Lite lamt. Lite torrt. Det kan jag absolut hålla med om, och faktum är att jag nog kan ge Stina lite rätt i att intervjutekniken blir lite fel när man inte har utrymme att gräva lite när nu intervjuobjektet faktiskt bjuder in till det. Upprepade gånger.