lördag 3 oktober 2009

Idag - mässa, halleluja!

När jag berättade det på jobbet så var jag tvungen att förtydliga - mässa = Älvsjömässan. Så de inte skulle tro att jag gått och blivit religiös eller något ;-).

När jag tänker efter så tror jag faktiskt att jag aldrig har varit inne på Älvsjömässan någon gång. Iallafall inte i den stora hallen. Jag har varit i något som jag tror hette/heter "Victoria-hallen" bara. Men, jag har nog aldrig gått in från stora entrén där. Och då har jag alltså bott i drygt 16 år i Stockholmsområdet och under alla dessa år på "rätt" sida av sta´n. Rätt sida om man betänker på nämnda mässas geografiska läge iallafall. Sollentunamässan har jag minsann besökt ett par gånger. Så, idag begår vi premiär.

Få se hur utmattad, svettig, irriterad på folkmassor och less jag är på att vara mamma jag kommer att vara när jag kommer hem.

Wish me luck!

3 kommentarer:

Angie sa...

Alltid kul med mässa, men det är klart... det kan nog bero på vad för mässa och vilka man har med sig =)

Knaada sa...

Ladda med glass å godis! Lycka till!

Mamma J sa...

Ja, mässan som sådan var bra. Det var 3 i 1, kan man säga: Hem och villa - Inredning och underBara Barn. Vi inledde med barn-delen och de fick prova lite olika saker, lite ballonger och lite fika. Krama en Teletubbie och Svamp-Bob Fyrkant var också spännande. Sedan gick vi till Hem och Villa - för att träffa faderskapet som arbetade där idag. Gick runt och önskade mig ett större hus med mer möjligheter till förändring - det finns så mycket kul man skulle kunna göra! Nu började barnen tycka att det var nog - men då skulle vi ju kolla in Inredningsmässan också. Den som jag egentligen var mest intresserad av. Men, jag har baske mig inte ro att gå omkring och drömma mig bort och hitta fina saker, när jag har tre barn runt fötterna. Dessutom så blir det lite så att jag iallafall - blir lite mättad bara av att titta. Så, det fick bli en kort sväng och sedan åkte vi hem.

Summa summarum kan jag säga att barnen skötte sig hyfsat ändå - jag var förvånad över att det inte var mer packat med folk när jag ju såg kaoset ute på parkeringen och ja, jag kan tänka mig att vara mamma till de här barnen ett tag till ;-).

Men, nästa år skulle jag kunna tänka mig att gå ensam (eller iallafall utan barn). Inte minst för att kunna gå på seminarier på underBara Barn och botanisera bland grejerna på Inredningsmässan, i eget tempo. Nu => soffan! Inlägget ovan hade jag schemalagt ;-).