torsdag 1 oktober 2009

Somna mitt i boken

Jag har nog aldrig varit med om det förut - men jag somnade baske mig en sekund eller två mitt i sagoläsningen ikväll (att somna i en bok man läser tyst är ju en helt annan femma)! Jag tappade orienteringen helt och insåg plötsligt att jag hade sagt att personen i boken gick in på en scen som gick in skogen istället för att han gick in på en stig... Eh?!

Kanske att jag skall göra tidig kväll ikväll. Kanske. Kanske att jag kommer in i andra andningen snart. Vi får se.

Har ju trots allt lämnat bort 4,5 dl blod idag - då finns det ju en viss risk att man blir lite mer trött än vanligt. Min lilla insats för medmänniskorna är gjord för en tid framöver, haha! Heja mig!

Och Heja dig om du också är blodgivare! Är för övrigt också medlem i Tobiasregistret. Är du det? Jag har varit med i en hiskelig massa år, det borde vara någonstans runt minst 15 nu. Jag minns inte så noga. Än så länge har jag dock inte matchat med någon. Men, man vet ju aldrig. Plötsligt händer det.

PS: Har varit lite dåligt med bloggläsande och kommenterande från min sida en liten period. Ledsen för det, men det har varit lite mycket annat. Men, till helgen skall jag försöka mig på en liten bättring på den fronten.

7 kommentarer:

segsliten sa...

Det där har hänt mig med. Flera gånger faktiskt. Och varje gång har jag vaknat till och upptäckt att jag sagt något helt annat än vad som faktiskt står där.
Kram ☺

Sophie sa...

jag är ju blodgivare och har funderat på Tobiasregistret.
Men när jag kollade senast var det "fullt". De tog inte emot fler då för de hade tillräckligt enligt dem.
Men det kanske har öppnats igen?!

Ha en trevlig helg!
kram
Sophie

nillas liv på pinnen sa...

Oj, vad jag känner igen det där sluddrandet och småsomnandet vid gonattläsning från när barnen var små. Men de brukade vara snabba att putta till mig: Mamma, nu läser du fel! haha

Orsakullan sa...

Jag skulle gärna lämna blod om jag fick men malaria i mitt tidigare liv sätter p för det. Tyvärr.

H C Barregren sa...

Du behöver inte be om ursäkt ;-)

MorsanMia sa...

Gå och lägg dig :)

Mamma J sa...

segsliten: Men, visst är det lite intressant att se hur man gör vissa saker på autopilot d v s en del av hjärnan försöker kompensera för att en annan del somnat bort :-).

Sophie: Ja, jag vet att jag hörde om det. Från dig säkert. Men, nu såg det ut, på hemsidan - som om de vill ha fler igen. Så, gör ett nytt försök vetja!

nilla: Ja, om det inte hade varit så att just de två böcker vi läste den kvällen är ganska nya och de följdaktligen inte hundra lärt sig dem än, så hade det säkert varit samma sak här :-)

Orsakullan: Trist :-(!

Barregren: Tack :-)!

MorsanMia: Ja, jag gjorde det. Igår också.