onsdag 7 oktober 2009

Platespotting

En av mina internetmammor (ja, när jag blev mamma för första gången så hade jag "mina mammor" vilket var mammagruppen och så hade jag "mina internetmammor" på Allt För Föräldrar, som jag refererade till när jag pratade om dem med "oinvigda") och numera också bloggkompis, Ango - ägnar för närvarande mycket kraft åt platespotting. Fler bitna, här?

Jag är en sådan där som kommer ihåg folks registreringskyltar, lite lagom sjukt så där, eftersom det kan vara både förra och förrförra bilen de hade. Och jag är också en sådan som, numera tillsammans med T, sitter och skapar ord av bokstäverna på de skyltar jag ser när jag är ute och åker.

Tror ni inte att jag skulle bli sinnesjuk av att hålla på med platespotting? Tror ni att jag skulle ha tid med så mycket annat då?

Det värsta är - och det är egentligen huvudorsaken till att jag inte börjar - det är att jag nog skulle ha svårt för att inte fuska. Ja, det är sant. När andra är inblandade så har jag inga problem med ärligheten, då är den en hederssak - men ihop med bara mig själv?! Har jag berättat att jag oerhört sällan lägger patiens längre?

Ango har inte hunnit så långt än - men jag tänkte vi kunde hjälpa henne om hon kör fast. Just nu letar hon efter 021. Jag har berättat för henne att om hon behöver så har vi 121 här hemma - så när hon kommit så långt är hon välkommen hit.

Vad har ni att erbjuda, om hon behöver hjälp vad det lider?

8 kommentarer:

Nipe sa...

Nja, 008,092, 446, 596 och 754.
Syrran är biten av platespotting, själv undviker jag att börja eftersom jag vet hur jag skulle bli...

Anna sa...

Haha, inte visste jag att du är en liten fuskare med dig själv! :D

Maj Korner sa...

412 kan hon få av mig.

Ango sa...

Vad rolig du är ;)!
Jag har funderat på att fuska lite, speciellt som maken kommit dubbelt så långt som mig, men jag klarar inte av det ;).
Har hittat 021 nu. Hittade det igår när vi hade lite tid över och istället för att bara stå och vänta så åkte vi runt på parkeringar och kollade reg.nr (jag veeeet, det är helt sjukt!). Maken såg då 021 åt mig. Som tack hittade jag hans 040 idag, men det var ju synd att han inte var med ;).
Jag kommer när vi behöver 121 ;).

Ango sa...

Just det: De där små amiguramifigurerna är jättelätta att virka. Svamparna och "gubbarna" går under kategorin "lätt" i boken, bakelsen under kategorin "medel". Det finns andra små figurer också som är "utmaning", men jag som bara besitter grundkunskaper i virkning (visst några dukar och så har det blivit genom åren), tycker att de verkar vara enkla, om än lite pilliga kanske (men det är en annan femma). Kan man lägga upp luftmaskor, virka smygmaskor och fasta maskor så klarar man av de här små figurerna!

Nenny sa...

Jag är en inbiten platespottare och har hållit på sen en massa år tillbaka. Jublar fortfarande högt varje gång jag tar ett nummer. Kan numera varenda bil på gatan, och på vägen till och från jobbet. Fatta att det är samma j---a bilar man möter, varje dag!!! Försöker för tillfället tajma in en viss pappa på thillas skola som har mitt nästa nummer, nämligen 334. Men jag vet vart hans brevlåda bor så i värsta fall får det bli en utflykt dit i helgen :). Det går inte fort för mig, men det är kul!

H C Barregren sa...

Bumsspoting?

Mamma J sa...

Du, Barregren!

Jag är redan lite lite biten av det där OCKSÅ. Har dock inte hittat några riktigt bra - men spottingen pågår faktiskt här. Mer eller mindre iallafall :-)

Jag har dock lite problem med att (om jag hittar något bra) föra över bilder från mobil till dator, för närvarande. Så, vi får väl se hur det går!