söndag 18 oktober 2009

Ödet, eller vad?

Alltså, tänk hur det kan bli.

De senaste skyltarna jag "tagit" - 005 och 006 - har det verkligen varit lite så där konstigt med. Om jag inte gjort som jag gjort (på ett annat sätt än jag brukar eller borde) så hade jag missat dem. Båda två.

I fredags så skulle jag ut i en rondell precis här i närheten. Jag är en ganska aggressiv rondellkörare i kombination med att jag bor precis i kanten av ett område som är hårt trafikerat av shoppingkåta människor varje helg. Så, i vanliga fall så kastar jag mig ut vid första minsta lucka, för man vet inte när man får en igen. Men, så inte i fredags. Av någon anledning så tog jag det lite lugnare och lämnade en liten lucka, till förmån för en något större som kom ett steg senare. Och kom 005:an där! Hade jag kastat mig ut som jag brukar, hade jag missat den.

Idag så var jag och killarna ute och gick. Och så kom vi ut "lite fel" jämfört med vart vi skulle, så jag tänkte lite galet och började gå åt "fel" håll - d v s ett håll som hade blivit längre än "rätt" håll, men som också funkar. Hängde du med? Hursomhelst så gick vi en bit tills M säger "Men, mamma - jag trodde vi skulle ditåt.." varpå jag hejdar mig och säger att "Javisst, vi går ditåt istället, det är ju faktiskt en bättre väg..." och så vände vi på steken och började gå "rätt" väg istället. Efter en liten bit så - där kom 006:an! Hade jag gått åt "rätt" håll på en gång, hade vi passerat just där innan den hade kört förbi - och jag hade missat den.

Tror ni inte Ödet ville att jag skulle få lite medvind dessa båda gånger? Tror ni inte Ödet säger till mig att det är bra för mig med lite platespotting? Ödet som ju ger mig lite nytändning när jag som bäst behöver den?! Eller så är det det där med Truman Show igen...

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Ditt öde säger att din väg i livet inte ska vara rak och tråkig utan istället krokig och rolig!
Tror jag.

Mamma J sa...

Nilla: Det är inte för inte som dina elever gillar dig :-)!

Pia sa...

Ja, det var nog en "kraft" som styrde dig åt rätt håll!! ;o)
Grattis till numren!